ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ФОРМИ СОЦІАЛЬНОГО ПІКЛУВАННЯ ПРО ДІТЕЙ-СИРІТ В КИТАЇ ТА УКРАЇНІ

Автор(и)

  • СВІТЛАНА ГРИЩЕНКО Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т.Г.Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7981-3578
  • ІРИНА БУЖИНА Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0002-7455-2794

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-1

Ключові слова:

діти-сироти, , дитячі селища-комуни, Дитяче містечко – SOS, система соціального піклування, школи інтернатного типу

Анотація

У статті проаналізовано організаційно-педагогічні форми соціального піклування про дітей-сиріт в Китайській Народній Республіці: дитячі селища-комуни, Дитячі містечка – SOS, школи інтернатного типу, школи інтернатного типу релігійної спрямованості. Доведено, що за зразок створення дитячих селищ-комун була взята комуна-поселення імені В. Короленка. Дитячі селища розташовані в сільській місцевості, на природі. В дитячих селищах знаходяться діти різного віку (від 3 років до 16–18), які повинні піклуватися один про одного. Дитячі селища вважаються кадровим резервом для аграрного сектору Китаю. «Дитяче містечко – SOS» (англ. SOS Children’s Villages) – це благодійний проєкт з підтримки дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, і дітей, яким загрожує втрата сім’ї. Це благодійна організація, яка існує виключно на кошти спонсорів. Організація об’єднана в міні-комуни 11–15 будинків, у кожній з яких живуть 6–8 дітей різного віку разом з SOS-мамою. В Китаї існують школи інтернатного типу, організовані місцевими громадами, які відкриваються за ініціативою місцевої громади в сільських економічно відсталих районах. Предмети, які викладаються в інтернаті: китайська мова, місцева мова, математика, основи землеробства або ремесла, основи політичного ладу та законів Китайської Народної Республіки. Діти віком від 5 до 12 років постійно проживають на території інтернату, а старші діти відвідують недільні уроки й отримують додаткову освіту у вільний від роботи час.

Мета статті – теоретично проаналізувати організаційно-педагогічні форми соціального піклування про дітей-сиріт в Китайській Народній Республіці.

Унаслідок аналізу праць вчених, що вивчали проблему соціального піклування про дітей-сиріт в Китайській Народній Республіці, можемо констатувати, що основними формами соціального піклування про дітей-сиріт в Китаї є: дитячі селища-комуни, «Дитячі містечка – SOS», школи інтернатного типу, дитячі будинки та інтернати, що мають релігійну спрямованість.

Посилання

Sjujetaj, V. (2006). Fasjan’ lin i gje Chzhungo [Get to know another China]. Pekin: Chzhungo danan’ chubanynje. (in Chinese)

Dzhghun, N. M. (2012). Pidghotovka majbutnikh uchyteliv do vykhovnoji roboty v universytetakh Kytajsjkoji Narodnoji Respubliky: [Preparation of future teachers for educational work in universities of the People’s Republic of China] PhD Thesis. Kharkiv, 243 s. (in Ukrainian)

Zakhyst ditei, yaki potrebuiut osoblyvoi uvahy suspilstva [Protect children in need of special public attention] (2018). Statistical bulletin. Kyiv: Derzhstat Ukrainy. (in Ukrainian)

Zavhorodnia, T., Strazhnikova, I. (2019). Ukrainski pedahohy pro problemy vykhovannia i navchannia v Kytai. [Ukrainian teachers on the problems of education and training in China]. Molod i rynok [Youth and the market], 12 (179), 29–34. (in Ukrainian)

Hala, S. V. (2011). Iz dosvidu reformuvannia vyshchoi osvity Kytaiu. [From the experience of reforming China’s higher education]. Ekonomika ta derzhava [Economy and state], 8, 52–54. (in Ukrainian)

Jevtukh, M. B., Nosko, M. O., Ghryshhenko, S. V. (2016). Socialjna robota v zarubizhnykh krajinakh. [Social work in foreign countries]. Kyjiv: SPD Chalchynsjka N.V. (in Ukrainian)

Kalashnyk, L. S. (2013). Orghanizacijni aspekty pedaghoghichnogho ta socialjnogho pikluvannja pro ditej-syrit u KNR. [Organizational aspects of pedagogical and social care for orphans in the People’s Republic of China]. Novyj Koleghium – New Collegium, 1, 35–38. (in Ukrainian)

Kalashnyk, L. S. (2014). Systema socialjnogho pikluvannja pro ditej syrit u KNR: [The system of social care for orphans in the People’s Republic of China]. Kharkiv: FOP “Roghozhnykov O.V.” (in Ukrainian)

Sliusar, L. I. (2014). Suchasnyi stan problemy sotsialnoho syritstva v Ukraini ta shliakhy yii vyrishennia. [The current state of the problem of social orphanhood in Ukraine and ways to solve it]. Sots.-ek. problemy suchas. periodu Ukrainy [Socio-economic problems of the modern period of Ukraine], 5(109), 468–477. (in Ukrainian)

Lokshyna, O.I., Hlushko, O. Z., Dzhurylo, A.P. (2021). Tendentsii rozvytku shkilnoi osvity v krainakh YeS, SShA ta Kytai: [Trends in school education in the EU, USA and China]. Kyiv: KONVI PRINT. (in Ukrainian)

Lian, K. (2010). New Law Supports Family Planning. Beijing Review, 7, 17–20.

Wang, Yitao. (2008). Rural education and Social. Mobility of the Peasants: a case study in Yigxiang. Qingdao: Social Sciences Academic Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

ГРИЩЕНКО, С., & БУЖИНА, І. (2022). ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ФОРМИ СОЦІАЛЬНОГО ПІКЛУВАННЯ ПРО ДІТЕЙ-СИРІТ В КИТАЇ ТА УКРАЇНІ. Comparative Professional Pedagogy, 12(1), 7–14. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-1