BORDER GUARDS’ FOREIGN LANGUAGE TRAINING IN THE EUROPEAN UNION COUNTRIES AND UKRAINE: COMPARATIVE STUDY
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-6Ключові слова:
професійна іншомовна підготовка, прикордонники, спільні освітні стандарти, країни Європейського СоюзуАнотація
У статті розкрито результати порівняльного дослідження іншомовної підготовки прикордонників у країнах Європейського Союзу та Україні. Встановлено, що Базова програма підготовки українських прикордонників у Головному центрі підготовки персоналу Державної прикордонної служби України значною мірою узгоджена із Уніфікованою програмою базової підготовки європейських прикордонників та відповідає Галузевій рамці кваліфікації сфери охорони кордону країн Європейського Союзу. Проведений порівняльний аналіз відповідності тематики іншомовної професійної підготовки системи спільної професійної підготовки персоналу в країнах Європейського Союзу виявив окремі професійно-орієнтовані теми, які відсутні у вітчизняних програмах підготовки прикордонників базового рівня. Відсутність згаданих тем пояснюється характерними особливостями європейських прикордонних відомств, такими як: структура європейських прикордонних служб, основні нормативно-правові документи Європейського Союзу пов'язані зі сферою охорони кордону. Деякі відсутні теми в українській програмі підготовки прикордонників висвітлено частково, такі як: «Транскордонна злочинність», яка вивчається в рамках теми «Прикордонні перевірки»; тема «Затримання, утримання та повернення» частково висвітлена у темах «Вирішення конфліктів» та «Прикордонні перевірки». Також є теми, які майже повністю відсутні в національній програмі підготовки: «Основоположні права людини», «Надання першої медичної допомоги», «Публічні функції», хоча основні принципи, кейси та рольові ігри за цією тематикою національна програма підготовки охоплює. Перспективами подальших наукових досліджень є питання практичного впровадження європейського досвіду іншомовної професійної підготовки прикордонників у практику освітнього процесу українських прикордонних закладів освіти.
Посилання
Balendr, A., Komarnytska, O., Bloshchynskyi, I. (2019). Ukrainian border guards interoperability assessment in the framework of common European border guard standards implementation. Advanced Education. № 12. Р. 35–43.
Balendr, A. Current Status and Prospects for the Quality Assurance in Border Guards Training: European Experience. Comparative Professional Pedagogy. 2018. № 8(4). Р. 20–25.
Bidiuk, N., Ikonnikova, M., Komochkova, O. (2018). Overview of Professional Education of Linguistics Students at Universities of Great Britain. Advanced Education. Issue 9, 5-10.
Common Core Curriculum for Border and Coast Guard Basic training in the European Union. Produced by FRONTEX Agency in cooperation with EU Member States and Fundamental rights organizations. Warsaw, Rondo ONZ 1, 2017. 378 р.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR). URL: https://rm.coe.int/1680459f97
Peres, A., Norris, J. (2017). Sectoral Qualifications Framework for Border Guarding – the way towards harmonization of border guard qualifications across EU? European Law Enforcement Research Bulletin, (3), 145-158. URL: https://bulletin.cepol.europa.eu/ index.php/bulletin/article/view/289QA.
Regulation (EU) 2016/399 of the European Parliament and of the Council of 9.03.2016 on a Union Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code). URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=/ celex%3A32016R0399
Regulation (EU) 2019/1896 of the European Parliament and of the Council of 13.11.2019 on the European Border and Coast Guard. URL: http://data.europa.eu/ eli/reg/2019/1896/oj
Sectoral Qualifications Framework for Border Guarding. FRONTEX. Warsaw : Rondo ONZ 1, 2013. Vol. 1. 173 p.
Soroka, O., Kalaur, S., Balendr, A. (2019). Diagnostics of Leadership Qualities of Specialists of «Man–Man» Type of Professions in Military and Civil Higher Education Institutions: Psychological and Pedagogical Approach. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. Vol. 11, Issue 4 Supl. 1. Р. 263–277.
Žukova, Marina & Madžule, Inta. (2018). Enhancing English Language Proficiency in the In-service Training Course “Border Checks at a Road Border Crossing Point”. Border Security and Management. 2. 191. 10.17770/bsm.v2i7.3475.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 АНДРІЙ БАЛЕНДР

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.