ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СВІТОВИХ МОДЕЛЕЙ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • ТЕТЯНА КОРОІД Навчально-науковий інститут менеджмента та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України https://orcid.org/0000-0002-6390-4766

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2025-15(1)-4

Ключові слова:

Навчально-науковий інститут менеджмента та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, модель управління розвитком творчого потенціалу вчителів,, методи управління, андрагогічний підхід, кваліметричний підхід, керівник-лідер

Анотація

У статті проведено порівняльний аналіз світових моделей розвитку особистості. Цінним для дослідження є європейський досвід, також досвід США і Японії. Саме моделі цих країн було взято для порівняльного аналізу у межах даної публікації. Визначено, що пристосування кращих світових практик до умов в Україні варте уваги, тому як пошук новітніх моделей розвитку особистості орієнтований на трансформацію індивіда. Констатовано, що для залучення позитивного досвіду, необхідні умови, створені сучасним менеджером закладу освіти, для внутрішньої мотивації вчителя. Зазначено, що компетентність адміністратора закладу освіти, ефективність його управлінських рішень визначають якість управління щодо вдосконалення творчої діяльності й мотивації шкільної команди, остаточною  ціллю якої є якість освітніх послуг.  

Наголошено на важливості забезпечення якісної освіти шляхом  інноваційного підходу до управління. Підкреслюється роль керівника-лідера у трансформації особистості. Особлива увага приділена підходам і стратегіям, які використовуються для її професійного зростання, конкурентоспроможності й іміджу закладу освіти. Цей імідж  визначає безпосередній зв’язок між самою організацією, що надає якісні освітні послуги, й усіма учасниками освітнього процесу. Оскільки вони пов’язані з вирішенням поставлених завдань, визначенням контингенту майбутніх здобувачів знань,  акцентовано увагу на певних складниках компетентності управлінця, що відповідає саме за  людський капітал, розвиток творчого потенціалу (ТП) кожного індивіда, зокрема рівня емоційного інтелекту (ЕІ).  Окремо окреслено рекомендації щодо впровадження моделі управління розвитком творчого потенціалу вчителів (УРТПВ) у заклади освіти.

 Стаття є внеском у вивчення процесу управління розвитком творчого потенціалу вчителів шляхом перегляду традиційних підходів щодо визначення рівня їх ТП. Отож успішне впровадження моделі УРТПВ допоможе розв’язанню освітніх проблем й ухваленню компетентних рішень.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-12

Як цитувати

КОРОІД, Т. (2025). ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СВІТОВИХ МОДЕЛЕЙ РОЗВИТКУ . Comparative Professional Pedagogy, 15(1), 32–41. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2025-15(1)-4