ЗАКОНОДАВЧИЙ СУПРОВІД ВИЩОЇ ОСВІТИ АВСТРАЛІЇ

Автор(и)

  • ЛІЛІЯ БАРАНОВСЬКА Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-3437-7995
  • НАТАЛІЯ ЖУРАВЕЛЬ Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-4

Ключові слова:

вища освіта, Австралія, австралійські закони про освіту, Австралійська рамка кваліфікацій, навчальні пакети, законодавчий супровід

Анотація

Стаття присвячена аналізу законодавчого супроводу вищої освіти Австралії та її порівнянню з освітнім законодавством України. Австралія є федеральною країною, тобто освітнє законодавство продукується Національним урядом та урядами штатів. Національний уряд розробляє національну освітню політику й обґрунтовує її ключові принципи. Федеральний уряд відповідає за фінансування  вищої освіти та надає додаткове фінансування штатам. Уряди штатів і територій керують усіма, за винятком університетів, аспектами освіти. Закони в цій країні є дієвими. В освіті вони зорієнтовані на підвищення якості професійної підготовки, формування таких компетентностей здобувачів вищої освіти, на які очікують роботодавці, і які є відповідними робочим місцям. Вища освіта в Австралії надається університетами і коледжами, а також установами   контрольованої державою системи TAFE. Університети Австралії здійснюють ґрунтовну теоретичну підготовку здобувачів вищої освіти. Професійна освіта, зорієнтована на вироблення конкретних навичок  для діяльності на конкретному робочому місці, надається закладами TAFE. Їхні програми розробляються у співдружності з бізнесовими та промисловими колами.

Крім державної системи TAFE, існують і приватні коледжі професійної освіти. До законодавчої бази вищої освіти Австралії належать: Австралійський закон про освіту (Australian Education Act), Закон про вищу освіту (Higher Education Act), Закон про підтримку вищої освіти (Higher Education Support Act), Австралійська рамка кваліфікацій (Australian qualifications framework), Навчальні пакети (Training Packages). Останні окреслюють стандарти професійних навичок, які можуть бути використані для навчання та оцінки компетентностей здобувачів освіти. Навчальні пакети були розроблені в процесі національних консультацій з промисловими підприємствами. Їхні цілі полягають у визначенні відповідності між попитом на кваліфікацію та пропозицією; забезпеченні національного визнання результатів професійно-технічної підготовки; підтримці людей у виборі освіти та професії.

Посилання

Australian Education Act. (2013). Retrieved from https://www.education./ gov.au/australian-education-act-2013.

Australia. Parliamentary Counsel №102. (2001). Higher Education Act. Retrieved from https://legislation.nsw.gov.au/view/html/inforce/current/act-2001-102

Australia. Parliamentary Counsel № 66. (2003). Higher Education Support Act. Retrieved from https://www.legislation.gov.au/Details/C2018C00023.

Australian Qualifications Framework. (2013). Retrieved from https://www.aqf./ edu.au/framework/aqf-levels.

Baranovska, L. (2013). Pedahohika ta psykholohiia vyshchoi shkoly: navchаlnyi posibnyk [Pedagogy and psychology of higher education: a study guide] NAU, Kyiv.

Bondarchuk, O. (2015). Reformuvannia zmistu zahalnoi serednoi osvity v Avstralii [Reforming the content of general secondary education in Australia]. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Ivan Franko Zhytomyr State University. Zhytomyr.

Konstytutsiia Ukrainy – Rozdil I [Constitution of Ukraine – Chapter I] (1996). Retrieved from https://www.president.gov.ua/ua/documents/constitution/konstituciya-ukrayini-/ rozdil-i.

Kyrychenko, S. (2016). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady roboty z obdarovanymy ditmy v systemi osvity Avstralii [Organizational and pedagogical principles of work with gifted children in the education system of Australia]. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Drahomanov National Pedagogical University. Kyiv.

National Careers Institute. (2022). Training packages. Retrieved from https://www.dewr.gov.au/nci/training-packages.

Pasko, N. (2013). Pryntsypy reformuvannia vyshchoi osvity Avstrralii [Principles of reforming higher education in Australia]. Studies in Comparative Education, 1, 34–45. doi.org/10.31499/2306-5532.1.2011.18572

Powell, J. M. (2023). Australia: An Historical Geography of Modern Australia. Cambridge University Press.

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. № 630 [On the approval of the Regulation on the Ministry of Education and Science of Ukraine. № 630]. (2014). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/630-2014-%D0%BF#Text

Reiners C. (2022). What is TAFE (Technical and Further Education) and How Can It Benefit You? Retrieved from https://www.tafecourses.com.au/resources/what-is-tafe/.

Semenchenko, T. (2014). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv-filolohiv v universytetakh Avstralii [Professional training of future philology teachers in Australian universities]. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Kharkiv.

Sbruieva, A. (2004). Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh anhlomovnykh krain v konteksti hlobalizatsii (90-ti rr. XX − pochatok XXI st.) [Trends in reforming secondary education in developed English-speaking countries in the context of globalization (1990s – early 21st century)]. Sumy: VAT “Sumska oblasna drukarnia”. Vydavnytstvo “Kozatskyi val”.

Vaughan, J. (2020). Language Contact and Australian Languages. Retrieved from https://www.academia.edu/40772862/Language_Contact_and_Australian_Languages.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

БАРАНОВСЬКА, Л., & ЖУРАВЕЛЬ, Н. (2023). ЗАКОНОДАВЧИЙ СУПРОВІД ВИЩОЇ ОСВІТИ АВСТРАЛІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 13(1), 28–36. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-4