ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ МОВИ У ВІРТУАЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-6

Ключові слова:

активне навчання мови, віртуальне освітнє середовище, технологія / стратегія активного навчання, онлайн-платформи / інструменти навчання, оцінювання

Анотація

У статті розглядається американський досвід активного навчання (АН), який може бути використаний у віртуальному освітньому середовищі для вивчення мови в українських закладах вищої освіти з метою заохочення студентів до взаємодії, співпраці та оцінювання їх успішності. Автори досліджують поняття АН, його основні прийоми та особливості застосування; характеризують технології та інструменти, які можуть впливати на активне навчання мови (АНМ) у віртуальному освітньому середовищі; визначають ефективні методи АНМ онлайн (опитування, дискусії та форуми, тематичні дослідження, інтерактивні лекції, симуляції та ігри, групові проекти, персоналізоване навчання). Особливу увагу приділено стратегіям АН онлайн, які застосовуються Колумбійським і Корнельським університетами (США). Сюди входять стратегії онлайн-опитування, обговорення у парах, однохвилинної письмової роботи, обговорення в малих групах, короткої презентації. Кожна з них потребує відповідних навчальних онлайн-платформ, сервісів та інструментів для її ефективного впровадження, а саме: платформи для відеоконференцій Zoom з функціями розподілу на «сесійні зали», проведення опитувань, невербального зворотнього зв’язку, трансляції екрана та інтерактивною дошкою; засобів для онлайн-опитувань на зразок Poll Everywhere, CourseWorks Quiz, Canvas Quiz, онлайн-інструментів для колаборативного навчання, таких як LionMail (Google) Docs, Sheets, Slides. У статті також розглядається проблема оцінювання успішності студентів під час АН. Досліджено методи оцінювання, які використовуються в Корнельському університеті: рубрики оцінювання, перевірка на плагіат, самооцінювання, взаємооцінювання та онлайн-опитування. У цьому контексті ефективними інструментами оцінювання є Canvas Rubrics, Canvas Assignments, FeedbackFruits, Gradescope, Qualtrics та Turnitin. Автори роблять висновок, що основними перевагами АНМ є його гнучкість, колаборативність, індивідуалізація, доступ до онлайн-ресурсів, тоді як його недоліки полягають у відсутності очної комунікації, технічних труднощах, високій ціновій політиці для використання окремих онлайн-сервісів та інструментів, ймовірність відволікань на соціальні мережі, електронну пошту тощо, а також обмеженість навчального середовища.

Посилання

Adkins, J. K. (2018). Active learning and formative assessment in a user-centered design course. Information Systems Education Journal, 16(4), 34-40. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ1187945

Bates, A. W. (2022). Teaching in a digital age: Guidelines for designing teaching and learning (3rd ed.). Tony Bates Associates Ltd. Retrieved from https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/221

Brame, C. (2016). Active learning. Vanderbilt University Center for Teaching. Retrieved from https://cft.vanderbilt.edu/active-learning/

Bransford, J. D., Brown, A. L., &Cocking, R. R. (Eds.). (1999). How people learn: Brain, mind, experience, and school. National Academy Press.

Cavanagh, M. (2011). Students’ experiences of active engagement through cooperative learning activities in lectures. Active Learning in Higher Education, 12(1), 23–33.

Columbia University in the City of New York. (n. d.). Active learning for your online classroom: five strategies using Zoom. Retrieved from https://ctl.columbia./ edu/resources-and-technology/teaching-with-technology/teaching-online/active-learning/

Cooper, J. L., MacGregor, J., Smith, K. A., & Robinson, P. (2000). Implementing small-group instruction: Insights from successful practitioners. New Directions for Teaching & Learning, 2000 (81), 63-76.

Cornell University. (n. d.). Active learning. Retrieved from https://teaching./ cornell.edu/teaching-resources/active-collaborative-learning/active-learning

Hyun, J., Ediger, R., &Lee, D. (2017). Students’ satisfaction on their learning process in active learning and traditional classrooms. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 29 (1), 108–118.

Lumpkin, A. L., Achen, R. M., & Dodd, R. K. (2015). Student perceptions of active learning. College Student Journal, 49 (1), 121–133.

Mercat, Ch. (2022). Introduction to active learning techniques. Open Education Studies, 4 (1), 161–172.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

МАРТИНЮК, О., & ОРЛОВСЬКА, О. (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ МОВИ У ВІРТУАЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: АМЕРИКАНСЬКИЙ ДОСВІД. Comparative Professional Pedagogy, 13(1), 44–52. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-6