ПРОГРАМА МІЖНАРОДНОГО ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ВОЛОДІННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ PISA: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПЕРЕВАГИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-8

Ключові слова:

оцінювання, , рівень володіння іноземною мовою, мовно-комунікативна компетентність, мовна освіта, ОЕСР, комунікативна діяльність, PISA, Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність оцінювання знань учнів з іноземної мови за міжнародними стандартами та показниками. Охарактеризовано суть міжнародної програми оцінювання рівня володіння іноземною мовою PISA, впровадження якої планується у 2025 році.

З’ясовано, що для об’єктивного оцінювання рівня володіння іноземною мовою, PISA розробила когнітивну систему оцінювання відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, щоб результати можна було інтерпретувати відповідно до загальноприйнятих рівнів володіння іноземної мови від А1 до С2. Програма також базується на соціально-когнітивному підході до оцінювання іноземної мови та перевірки тестових завдань.

PISA оцінює загальні та мовно-комунікативні компетентності (лінгвістичну, соціолінгвістичну, прагматичну), комунікативні види діяльності (сприйняття, відтворення, взаємодія, посередництво) та відповідні комунікативні стратегії для успішного комунікативного використання іноземної мови. 

Описано процедуру забезпечення об’єктивного оцінювання, а також особливості підбору завдань для усіх оцінюваних видів мовленнєвої діяльності (читання, слухання, говоріння).

З’ясовано, що для покращення якості викладання та навчання іноземних мов PISA розробить ряд опитувальників для вчителів, учнів, директорів та батьків, а також проведе опитування на рівні управління освітньої системи, які дадуть змогу зібрати інформацію про організацію та реалізацію процесу викладання та навчання іноземної мови на всіх рівнях. Зібрана інформація буде проаналізована разом з даними про рівень володіння іноземною мовою, отриманою за допомогою тестування, для забезпечення всебічної картини факторів, які впливають на вивчення іноземної мови у школі та за її межами. Питання в опитувальниках стосуються: відповідної освітньої політики на рівні адміністрації шкіл та місцевих органів управління освіти; профілів учителів та їх підготовки; процесу навчання учнів; процесу викладання.

PISA оцінюватиме результати за допомогою спеціально розробленої шкали на основі Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (CEFR) для забезпечення простої та адекватної інтерпретації результатів освітянами та іншими стейкхолдерами.

Посилання

Bachman, L.F., Palmer, A. (2010). Language Assessment in Practice. Oxford, UK: Oxford University Press.

Bardel, C., Gyllstad, H., & Tholin, J. (2023). Research on foreign language learning, teaching, and assessment in Sweden 2012–2021. Language Teaching, 56(2), 223–260.

Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment – Companion Volume. Council of Europe, Strasbourg.

Ellis, R. (2015). Understanding Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford.

Khalifa, H. & Weir, C. (2009). Examining Reading: Research and Practice in Assessing Second Language Learning. UCLES/Cambridge University Press, Cambridge.

Long, M. (1993). Assessment Strategies for second language acquisition theories. Applied Linguistics, Vol. 14, pp. 225–249.

National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine (2020). A Principled Approach to Language Assessment: Considerations for the U.S. Foreign Service Institute. Washington. DC: The National Academies Press.

Oliveri, M. (2019). Considerations for Designing Accessible Educational Scenario-Based Assessments for Multiple Populations: A Focus on Linguistic Complexity. Frontiers in Education, Vol. 4. Retrieved from http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2019.00088

PISA 2025 Foreign Language Assessment Framework (2022). Retrived from https://www.oecd.org/pisa/foreign-language/PISA-2025-FLA-Framework.pdf

Purpura, J. E. (2016). Second and Foreign Language Assessment. The Modern Language Journal, 100, 190–208. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/44135003

Weir, C. (2005). Language Testing and Validation: An Evidence-Based Approach. In: Palgrave McMillan, Hampshire. Stathopoulou, M. (2015). Cross-Language Mediation in Foreign Language Teaching and Testing, Multilingual Matters.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

САДОВЕЦЬ, О. (2023). ПРОГРАМА МІЖНАРОДНОГО ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ВОЛОДІННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ PISA: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПЕРЕВАГИ. Comparative Professional Pedagogy, 13(1), 60–69. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-8