ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СПІВРОБІТНИКІВ ПОЛІЦЕЙСЬКОГО КОРПУСУ В АКАДЕМІЇ ПОЛІЦЕЙСЬКОГО КОРПУСУ СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-5

Ключові слова:

професійна підготовка, освітні програми, підготовка співробітників Поліцейського корпусу, Академія Поліцейського корпусу у місті Братислава, Словацька Республіка

Анотація

Стаття присвячена розкриттю особливостей професійної підготовки співробітників Поліцейського корпусу Словацької Республіки, зокрема особливостей професійної освіти в Академії Поліцейського корпусу Міністерства внутрішніх справ Словаччини. Проаналізовано зміст професійної підготовки майбутніх співробітників Поліцейського корпусу Словаччини у відомчому навчальному закладі. Встановлено, що в Академії здобувачі вищої освіти проходять підготовку на трьох рівнях освіти (бакалаврському, магістерському та докторському) відповідно до загальноприйнятих європейських стандартів професійної підготовки прикордонників та прийнятої Уніфікованої програми базового рівня для підготовки фахівців з охорони кордону (Common Core Curriculum), розробленою агенцією FRONTEX (Європейською Агенцією з прикордонної та берегової охорони). Представлено детальний аналіз акредитованих освітніх програм «Правоохоронне забезпечення безпеки осіб та об’єктів» та «Правоохоронні служби в державному управлінні», за якими здійснюється підготовка в Академії Поліцейського корпусу в Братиславі.

Встановлено, що співробітники Поліцейського корпусу здобувають вищу освіту за трьома рівнями освіти. Так, на бакалавраті навчання триває 3 роки на денній формі та 4 роки – на заочній. Поліцейські здобувають кваліфікацію магістра також за обома формами навчання. Термін навчання – 2 роки (на денній формі навчання) та 3 роки – на заочній відповідно. Крім того, магістри складають усний екзамен на отримання доктора філософії. У докторантурі навчання триває 3 роки (на денній формі) та 4 роки (на заочній формі) відповідно.

Охарактеризовано структуру зазначеної професійної підготовки, а саме: форми навчання (денна та заочна), терміни підготовки та навчальне навантаження (перелік навчальних дисциплін, розподіл їх за семестрами та видами занять тощо).

З’ясовано, що освіта, яку отримують випускники вищезазначеного відомчого навчального закладу, є рівноцінною тій, яка готує кадри інших поліцейських відомств країн ЄС. Це забезпечує мобільність випускників не лише в межах Словаччини, а й у межах Європейського Союзу.

Посилання

Akreditované študijné programy (2021). [Accredited study programs]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/ULUJAhk (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Altbach, P. (1991). Trends in Comparative Education. Comparative Education Review, 35 (3), 491–507.

Anweiler, O. (1999). Comparative education an internalization of education. Comparative Education Review, 13 (2), 109–114.

Avsheniuk, N., & Bidiuk, N. (2021). Rozvytok porivnialnoi profesiinoi pedahohiky u konteksti hlobalizatsiinykh ta intehratsiinykh protsesiv [Development of comparative professional pedagogy in the context of globalization and integration processes]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy [Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], 3(2), 1–4. Retrieved from https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-17-14 (in Ukrainian).

Bidiuk, N., Ikonnikova, M., & Komochkova, O. (2018). Overview of professional education of linguistics students at universities of Great Britain. Advanced Education, 5, 5–10.

Bloshchynskyi, I. (2017). Enhancement of cadets’ practical training at the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi. Science and Education, 4, 5–10. Retrieved from https://doi.org/10.24195/ 2414-4665-2017-4-1.

Bloshchynskyi, I. (2016). Teoretychni ta metodychni osnovy profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy z vykorystanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia [Theoretical and methodological foundations of professional training of specialists of the State Border Service of Ukraine using distance learning technologies]. Dys. d-ra ped. nauk [Doctor’s thesis]. Khmelnytskyi: Khmelnytskyi Humanitarian Pedagogical Academy (in Ukrainian).

Desiatov, T. (2005). Tendentsii rozvytku neperervnoi osvity v krainakh Skhidnoi Yevropy (druha polovyna KhKh stolittia) [Trends in the development of continuing education in the countries of Eastern Europe (second half of the 20th century)]. Kyiv “ArtEk” (in Ukrainian).

Izbash, K. (2013). Zarubizhnyi dosvid pidhotovky kadriv politsii v yevropeiskykh krainakh [Foreign experience of training police personnel in European countries]. Pivdennoukrainskyi pravnychyi chasopys [South Ukrainian legal journal], 1, 112–117 (in Ukrainian).

Kelly, G. (1992). Debates and Trends in Comparative Education. Emergent Issues in Education. Comparative Perspectives (Arnove R. F., Ed). Albany: State University of New York Press, 13–22.

Khamaziuk, O. (2021). Kharakterystyka navchalnykh zakladiv pidhotovky fakhivtsiv z okhorony kordonu Slovatskoi Respubliky [Characteristics of educational institutions for training specialists in border protection of the Slovak Republic]. Naukovyi visnyk Lyotnoi akademii. Seriya: Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of the Flight Academy. Series: Pedagogical sciences], 9, 126-133. Retrieved from https://doi.org/ 10.33251/2522-1477-2021-9-126-133 (in Ukrainian).

Khamaziuk, O. (2020). Struktura, zavdannia ta pidhotovka prykordonnoi politsii Slovatskoi Respubliky [Structure, tasks and training of the border police of the Slovak Republic]. Pedahohichnyi dyskurs [Pedagogical discourse], 28, 46–54. Retrieved from https://doi:10.31475/ped.dys.2020.28.06 (in Ukrainian).

Lokshyna, O. (2010). Porivnialna pedahohika: zdobutky dvokhstolitnoho rozvytku ta suchasni problemy [Comparative pedagogy: achievements of two hundred years of development and modern problems]. Porivnialno-pedahohichni studii [Comparative pedagogical studies], 3(4), 6–15 (in Ukrainian).

Lokshyna, O. (2007). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu v osviti Yevropeiskoho soiuzu [Development of the competence approach in the education of the European Union]. Shliakh osvity [The way of education], 1, 16–21 (in Ukrainian).

Nychkalo, N. (2011). Porivnialna profesiina pedahohika yak haluz pedahohichnoho znannia [Comparative professional pedagogy as a field of pedagogical knowledge]. Porivnialna profesiina pedahohika [Comparative professional pedagogy], 1, 6–18 (in Ukrainian).

Podmienky prijímacieho konania 2021/2022 (2021). [Conditions of admission procedure 2021/2022]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/kLUKIBJ (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Profil absolventa študijného programu 9205R00 – BOOM – Bc. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205R00 – BOOM – Bc.]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/gLSDLFD (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Profil absolventa študijného programu 9205T00 – BOOM – Mgr. – konverzný. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205T00 – BOOM – Mgr. – conversion]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/PLSFgaK. (date of access: 15.07.2022) (in Slovak)

Profil absolventa študijného programu 9205T00 – BOOM – Mgr. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205T00 – BOOM – Mgr]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/oLSD2mv (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Profil absolventa študijného programu 9205V00 – BOOM – PhD. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205V00 – BOOM – PhD.]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/0LSFlPa (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Profil absolventa študijného programu 9205R00 – BSVS – Bc. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205R00 – BSVS – Bc.]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/xLSFXSMc (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Profil absolventa študijného programu 9205T00 – BSVS – Mgr. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205T00 – BSVS – Mgr.]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/sLSF1LJ (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Profil absolventa študijného programu 9205V00 – BSVS – PhD. (2021). [Profile of a graduate of the study program 9205V00 – BSVS – PhD.]. Akademiapz.sk. Retrieved from https://cutt.ly/LLSF8dp (date of access: 15.07.2022) (in Slovak).

Pukhovska, L., Vornachev, A., Melnyk, S., & Kravets, Yu. (2014). Profesiini standarty i kvalifikatsii u krainakh z vysokorozvynutoiu ekonomikoiu [Professional standards and qualifications in countries with highly developed economies] (L. P. Pukhovska, Ed). Kyiv: “NVP Polihrafservis” (in Ukrainian).

Sbruieva, A. A. (2004). Porivnialna pedahohika: navch. posib. [Comparative pedagogy: study guide]. Sumy: Universytetska knyha (in Ukrainian).

Shumovetska, S., Didenko, O., & Lutskyi, O. (2021). Profesiina pidhotovka spivrobitnykiv prykordonnoi sluzhby Spoluchenykh Shtativ Ameryky ta yevropeiskykh krain [Professional training of employees of the border service of the United States of America and European countries]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: pedahohichni nauky [Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: pedagogical sciences], 25(2), 207–224. Retrieved from https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v25i2.792 (in Ukrainian).

Snitsa, T., Hnydiuk, O., & Didenko, O. (2021). Tendentsii profesiinoi pidhotovky ofitseriv politsii u yevropeiskykh krainakh [Trends in professional training of police officers in European countries]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: pedahohichni nauky [Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: pedagogical sciences], 26(3), 149-165. Retrieved from https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v26i3.885 (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

БІДЮК, Н., БАБІЧ, О., & ФАСТ, А. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СПІВРОБІТНИКІВ ПОЛІЦЕЙСЬКОГО КОРПУСУ В АКАДЕМІЇ ПОЛІЦЕЙСЬКОГО КОРПУСУ СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ . Comparative Professional Pedagogy, 12(1), 49–60. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-5