COMPARISON OF THE EDUCATIONAL NEEDS OF LEARNERS AT THE UNIVERSITIES OF THE THIRD AGE IN UKRAINE AND POLAND

Автор(и)

  • VIKTORIA HRYSHKO Educational and Methodological Centre “Education of the Future”

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-12

Ключові слова:

освіта дорослих, університет третього віку, опитування, люди похилого віку, Республіка Польща, якість життя, слухачі університетів

Анотація

Автор представляє результати опитувань людей похилого віку, проведених в Україні і Республіці Польща. Серед проблем, що турбують українських людей похилого віку, на першому місці є: стан здоров’я, самотність, відсутність роботи, яка б приносила задоволення, втрата близьких і рідних людей, необлаштоване життя їхніх дітей, а також політична та економічна ситуація в країні. Питання освітніх потреб в цих дослідженнях не піднімалися. Зясовано, що у Республіці Польща часто проводиться опитування слухачів університетів третього віку. Більшість респондентів сприймають старість не як період хвороб і самотності, а як наступний етап життя, який можна використати для свого розвитку. Дослідників цікавить, що спонукає людей похилого віку навчатися в університетих третього віку. Переважали такі відповіді: бажання розширити свої знання та підтримати інтелектуальний розвиток, підтримувати стосунки з людьми тієї ж вікової групи, залишатися у гарній фізичній формі, цікаво проводити вільний час, здійснити свою юнацьку мрію про освіту та ін. Більшість респондентів вказують на взаємозв'язок між навчанням в університеті третього віку та покращенням якості життя. Представлені результати польских досліджень, на відміну від українських, чітко підтверджують позитивний вплив університетів третього віку на формування якості життя людей похилого віку. Позитивні відгуки свідчать про якісне старіння аудиторії, для якої активність, оптимізм та відкритість до інших є дуже важливими питаннями. Автором проведено власне опитування щодо освітніх потреб літніх людей в Україні. Виявлено, що 65 % людей похилого віку не чули про існування в Україні університетів третього віку. Мають бажання навчатися лише 47 % опитаних, натомість 53 % з різних причин не хочуть навчатися. Це свідчить про необхідність популяризації та розширення діяльності університетів третього віку в Україні.

Посилання

Instytut demohrafiii ta sotsialnykh doslidzhen (2021). Retrieved from http://www.idss.org.ua/

Opytuvannya Vseukrayinskoyi blahodiynoyi orhanizatsiyi «Turbota pro litnikh v Ukrayini» (2018). Retrieved from http://www.tlu.org.ua/?page_id=2

Lyudey pokhyloho viku zasmuchuye samotnist (2010). Retrieved from https://www.unn.com.ua/uk/news/211893-lyudey-pohilogo-viku-zasmuchue-samotnist---opituvannya

Statystyka chyselnosti, skladu ta rozmishchennya naselennya (2017). Retrieved from https://lubbook.org/book_473_glava_34_Praktichne_zavdannja_11-13.html.

Sotsialno-psykholohichni osoblyvosti perezhyvannya samotnosti lyudmy pokhyloho viku (2017). Kam'yanets-Podilskyi miskyi Tsentr sotsialnoho obsluhovuvannya «Dovholittya». Retrieved from https://www.divovo.in.ua/socialeno-psihologichni-osoblivosti-/ perejivannya-samotnosti-ly.html.

Rol universytetiv tretoho viku u formuvanni yakosti zhyttya lyudey pokhyloho viku ta upravlinnya chasom (2019). Naukovi zhurnaly Universytetu Humanitas. Pedahohika, 81-92.

Sotsialna aktyvnist lyudey pokhyloho viku 2014-2020 rr. (2020). Retrieved from https://www.gov.pl/web/rodzina/rzadowy-program-na-rzecz-aktywnosci-spolecznej-osob-starszych-na-lata-20142020

Borchyk, V. (2013). Sytuatsiya lyudey pokhyloho viku v konteksti dosvidu universytetiv tretoho viku. Retrieved from http://www.wrzos.org.pl/download/ Ekspertyza_/ 2_ASOS.pdf.

D. Yakhimovych, V. Nalepa (2012). Stvorennya universytetu tretoho viku – krok za krokom. Wydawnictwo Ogólnopolska Federatsiya asotsiatsiy universytetiv tretoho viku.

Dopovid pro doslidzhennya "Rol universytetiv tretoho viku v protsesi kulturnoyi aktyvizatsiyi lyudey pokhyloho viku" (2016). Retrieved from https://nck.pl/upload/attachments/319298/Rola%20Uniwiata%20Trzeciego%20Wieku%20w%20procesie%20aktywalizacji%20kulturalnej%20seniorów.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-20

Як цитувати

HRYSHKO, V. (2021). COMPARISON OF THE EDUCATIONAL NEEDS OF LEARNERS AT THE UNIVERSITIES OF THE THIRD AGE IN UKRAINE AND POLAND. Comparative Professional Pedagogy, 11(1), 89–94. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-12