ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ З МУЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У США
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-5Ключові слова:
США, музична терапія, музичний терапевт, магістр з музичної терапії, біхевіоризм, коннективізм, когнитивізм, конструктивізмАнотація
Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ професійної підготовки магістрів з музичної терапії у США. З’ясовано, що інтенсивне розширення поля професійної діяльності музикотерапевтів та удосконалення сфери надання музико-терапевтичних послуг висувають сьогодні якісно нові вимоги до особистості фахівців цього профілю та системи їхньої професійної підготовки у США. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження, що висвітлює загальні питання музико-терапевтичної освіти, дидактику музичної терапії, застосування компетентнісного, культурологічного, міждисциплінарного, праксеологічного, етико-деонтологічного підходів, особливості моделей професійної підготовки музичних терапевтів, полікультурно-експериментальне навчання, особливості професійної діяльності музичних терапевтів, рефлексивні практики в музичній терапії тощо. Виявлено активне оновлення теоретичної бази професійної підготовки фахівців з музичної терапії у США, насамперед, відповідно до актуальних філософських, психологічних, педагогічних ідей та уявлень про сутність і природу людського пізнання. Обґрунтовано інтеграцію різних теорій навчання, зокрема біхевіористської, коннективістської, когнітивно-конструктивістської, соціально-конструктивістської та відображено їх використання у практиці підготовки майбутніх магістрів з музичної терапії у США.
Зроблено висновок про те, що раціональний синтез ідей і положень цих теорій у професійній підготовці магістрів з музичної терапії в університетах США дає змогу виявити ключові чинники та передумови успішного набуття ними системи професійних знань і досвіду, а відтак підібрати та зреалізувати найбільш конструктивні підходи до організації освітнього процесу. Визначено перспективи подальших наукових студій щодо обґрунтування методологічних підходів, що формують основу професійної підготовки магістрів з музичної терапії в університетах США.
Посилання
Adams, P. (2006). Exploring social constructuvism: Theories and practicalities. Education, 34(3), 243-257.
Amineh, R. J., & Asl, H. D. (2015). Review of Constructivism and Social Constructivism. Journal of Social Sciences, Literature and Languages, 1(1), 9‒16.
Barry, Ph., & O’Callaghan, C. (2008). Reflexive journal writing: A tool for music therapy student clinical practice development. Nordic Journal of Music Therapy, 17, 55‒66.
Berger, P. L., & Luckman, T. (1991). The Social Construction of Reality: a Treatise in the Sociology of Knowledge. Harmondsworth: Penguin.
Goodman, K. D. (2011). Music therapy education and training: from theory to practice. Springfield: Charles C Thomas.
Hendricks, G. (2019). Connectivism as a Learning Theory and Its Relation to Open Distance Education. Progressio: South African Journal for Open and Distance Learning Practice, 4(1), 1‒14.
McDonell, J., Strom-Gottfried, K. J., Burton, D. L., & Yaffe, J. (2006). Behaviorism, social learning, and exchange theory. Іn Contemporary human behavior theory: a critical perspective for social work; Robbins, S. P., Chatterjee, P., & Canda, E. R. (Eds.). (pp. 349‒385). New York: Pearson.
Muhajirah, M. (2020). Basic of Learning Theory: Behaviorism, Cognitivism, Constructivism, and Humanism. International Journal of Asian Education, 1(1), 37‒42.
Schmied, W., & Rolvsjord, R. (2021). Becoming a reflexive practioner: exploring music therapy students’ learning experiences with participatory role-play in a Norwegian context. Scandinavian Journal of Educational Research, 65(5), 846–876.
Siemens, G. (2005). Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2(1). http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm (accessed: 14.12.2023)
Thorndike, E. L. (1968). Human learning. New York, London: Johnson Reprint Corp.
Vygotsky, L. (1986). Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press.
Watson, J. B. (1925). Behaviorism. New York: W.W. Norton & Company.
Zhu, J. (2022). How Behaviorism Can Help Provide Insight into MOOCs in the Chinese Education Market. Journal of Contemporary Educational Research, 6, 96‒101.