DEVELOPMENT OF FUTURE TEACHERS’ PEDAGOGICAL SKILLS: COMPARATIVE ANALYSIS OF FOREIGN AND DOMESTIC EXPERIENCE

Автор(и)

  • ARTEM ANDROSENKO Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-7

Ключові слова:

педагогічна майстерність, педагогічний досвід, методи навчання, система підготовки майбутніх учителів, майбутні вчителі, Велика Британія, Німеччина

Анотація

Питанню розвитку педагогічної майстерності вчителів приділяється увага в різних країнах світу. У статті розкрито результати порівняльного дослідження вітчизняного та зарубіжного досвіду проблеми розвитку педагогічної майстерності майбутніх учителів та виокремлено кращі практики європейських країн. На основі аналізу наукових праць дослідників виокремлено загальні тенденції розвитку сучасної педагогічної освіти. Обґрунтовано принципи реалізації інноваційного підходу у педагогічній освіті для розвитку педагогічної майстерності. Проаналізовано особливості систем вищої педагогічної освіти Німеччини та Великобританії, оскільки саме у цих країнах створено сучасні інноваційні системи підготовки майбутніх учителів. Встановлено, що пріоритетними методами навчання в системі розвитку педагогічної майстерності в нашій країні стають інтерактивні методи, які сприяють практичному закріпленню набутих знань, умінь і навичок. Наголошено на важливості формування педагогічної майстерності в процесі професійної підготовки майбутніх вчителів. Схарактеризовано основні складові розвитку педагогічної майстерності педагогів Великобританії й Німеччини та особистісні якості, які необхідні для розвитку педагогічної майстерності учителів. У результаті порівняльного аналізу досвіду зарубіжних країн було з’ясовано, що навчання, орієнтоване на розвиток професійної компетентності спеціаліста, здійснюється ефективно лише за умови налагодження продуктивного взаємозв’язку між викладачем та здобувачами освіти, позитивного психологічного клімату, рівноправного партнерства, побудованого на діалозі, спільній діяльності. Розвитку педагогічної майстерності сприяють активні форми і методи навчання. Водночас, потребує удосконалення система професійного розвитку та підвищення кваліфікації вчителів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-02

Як цитувати

ANDROSENKO, A. (2021). DEVELOPMENT OF FUTURE TEACHERS’ PEDAGOGICAL SKILLS: COMPARATIVE ANALYSIS OF FOREIGN AND DOMESTIC EXPERIENCE. Comparative Professional Pedagogy, 11(2), 66–74. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-7