INTERACTIVE METHODS OF PATRIOTIC EDUCATION FOR FUTURE NAVAL CADETS: INTERNATIONAL DIMENSIONS
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-3Ключові слова:
національно-патріотичне виховання, військово-морські сили, майбутній фахівець морської галузі, інтерактивність, форма, метод, міжнародні виміриАнотація
Стаття розглядає наукову проблему використання інтерактивних методів у системі національного-патріотичного виховання майбутніх фахівців морської галузі у контексті поглядів зарубіжних науковців. З’ясовано, що у сучасних історичних та соціально-економічних умовах, відмовившись від зайвої ідеологізації та світоглядного монополізму, схематизму і формалізму в педагогічному процесі, а також взявши на озброєння більш ефективні освітні технології, національна освіта створює нову систему формування патріотів своєї держави засобами навчально-виховної діяльності. Встановлено, що оскільки інтерактивні методи характеризуються посиленою педагогічною взаємодією, інтенсивністю комунікації, обміном діяльностями, зміною і різноманітністю її видів, форм і прийомів, цілеспрямованою рефлексією учасників, то освітнім результатом їх реалізації виступає зміна та вдосконалення моделей поведінки і діяльності курсантів у напрямку національно-патріотичної вихованості. Зазначено, що впровадження інтерактивних та комунікативних форм особистісно орієнтованого виховання курсантів морського коледжу найбільш повно реалізують інваріанти особистісно орієнтованого підходу до вищеназваного освітнього процесу, оскільки під час активної участі в них вихованці знаходяться в ситуації вибору моральних норм, цінностей, стилю поведінки тобто набувають позитивного особистісного життєвого досвіду. Важливою умовою реалізації цілей національно- патріотичного виховання є підготовка педагога в змістовному і методичному планах. Сьогодні ще не склалися оригінальні методики, притаманні саме національно-патріотичному вихованню студентів. Однак, цілком зрозуміло одне – розвиток у студентів патріотичних почуттів, патріотичної самосвідомості, духовності і культури, самостійності, ініціативності, здатності до успішної соціалізації в сучасному інформаційному суспільстві на основі традиційних методів практично недосяжно. Фахівці вважають, що найбільш ефективно в національно-патріотичному вихованні студентів проявили себе інтерактивні методи, оскільки при інтерактивній взаємодії відбувається міжособистісне пізнавальне спілкування та взаємовплив усіх його суб’єктів.
Посилання
Alford, S. J. (2019). The project method of teaching. Sacramento: Creative Media Partners, LLC.
Bake, J.-I. (2006). The project method (Die Projektemethode). Norderstedt: GRIN Verlag.
Blommaert, J. (2004). Workshopping: professional vision practices and critique in discourse analysis. Gent: Academia Press.
Buehl, D. (2013). Classroom strategies for interactive learning. Newark, DE: International Reading Association.
Cunningham, S., & Hubbold, R. J. (2012). Interactive learning through visualization. Berlin: Springer-Verlag.
Curren, R., & Dorn, Ch. (2018). Patriotic education in a global age. Chicago, IL: The University of Chicago Press.
Creme, P. (2003). Why can’t we allow students to be more creative? Teaching in Higher Education, 8 (2), 273–277.
Davies, I. (2017). Debates in history teaching (2nd ed.). London: Routledge.
Fairbrother, G. P. (2013). Patriotic education in a Chinese middle school. In W. O. Lee, D. L. Grossman, K. J. Kennedy, & G. P. Fairbrother (Eds.), Citizenship Education in Asia and the Pacific (pp. 157174). New York, NY: Springer-Science + Business Media.
Huang, Y.-M., Jeng, Y.-L., & Huang, T.-C. (2009). An educational mobile blogging system for supporting collaborative learning. Educational Technology & Society, 12 (2), 163–175.
Jia, J. (2012). Educational stages and interactive learning: from kindergarten to workplace training. Hershey, PA: Information Science Reference.
Lundvall, B.-A. (2010). National systems of innovation: toward a theory of innovation and interactive learning. London: Anthem Press.
Merrill, J., & Merrill, K. (2020). The interACTIVE class: using technology to make learning more relevant and engaging in the elementary classroom. Del Mar, CA: Elevate Books Edu.
Osborn, A. (2012). Applied imagination principles and procedures of creative writing. Redditch: Read Books Ltd.
Peters, M. A. (2010). Foreword. In B. Haynes (Ed.), Patriotism and Citizenship Education (pp. ix-x). Chichester: Wiley-Blackwell.
Rapoport, A. (2019). Competing frameworks: global and national in citizenship education. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Rogers, E. (1995). Diffusion of innovations (4th ed.). New York, NY: Free Press.
Virvou, M., Katsionis, G., & Manos, K. (2005). Combining software games with education: evaluation of its educational effectiveness. Educational Technology & Society, 8 (2), 54–65.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 ДІНА ДУДОВА

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.