EXTRAPOLATION OF THE NORTHERN AMERICAN EXPERIENCE OF ADULT EDUCATION DEVELOPMENT IN NATIONAL EDUCATIONAL SPACE
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-7Ключові слова:
освіта дорослих, громадянське суспільство, активне громадянство, демократичне громадянство, США, Канада, УкраїнаАнотація
Нині освіта дорослих розглядається як засіб задоволення освітніх потреб дорослих, їх самовдосконалення та саморозвитку, як механізм демократичних соціальних трансформацій, тому що сприяє підготовці соціально активних громадян, які є мобільними у професійному та соціальному контекстах та адекватно реагують на зміни у соціальному середовищі. Ключовими концептами американського та канадського суспільств є «діяльність», «громадянське суспільство» та «демократичне суспільство». Рух за громадянські права є найбільш характерною рисою американського та канадського суспільств. Метою статті є розробка рекомендацій щодо творчого використання позитивного американського та канадського досвіду у реформуванні вітчизняної системи освіти дорослих. Для реалізації означеної мети використовуються теоретичні методи такі як аналіз, синтез, порівняння та конкретно наукові методи, а саме термінологічний та історико-генетичний аналіз. У статті визначаються можливості екстраполяції американського і канадського досвіду розвитку освіти дорослих у вітчизняний освітній простір. Розглянуто освіту дорослих як важливий інструмент формування громадянського суспільства у США та Канаді. Здійснено компаративний аналіз концептів «активне громадянство» та «демократичне громадянство». Систематизовано принципи неформальної освіти дорослих. Результати проведеного дослідження дають підстави стверджувати, що американський та канадський досвід у сфері освіти дорослих може бути використаний для гармонізації національних традицій та світових надбань на засадах гуманізму та демократії; для надання освітніх послуг високого рівня дорослим, гармонізації національної системи освіти дорослих зі світовими тенденціями, створення умов для розвитку освіти дорослих та її впливу на рівень економічного розвитку держави.
Посилання
Avis, J. (1995). The Validation of Learner Experience: A Conservative Practice. Studies in the Education of Adults. № 27 (2), 173–187.
Baker, H. (1993). A History of CAUCE: Its Formation, Development, and Role. Canadian Journal of University Continuing Education. Vol. 21, 37–65.
Beatie, E. (1999). Montreal Public Education in the Mass Media: National Farm Radio Forum on CBC Radio. Concordia: Concordia University.
Belanger, C. (1998). Prior Learning Assessment (PLA) in Canadian Universities . Canadian Journal of Higher Education. Vol. 28, 99–120.
Bloom, M. (2001). The Brain Gain: Economic Effects of Recognizing Learning and Learning Credentials in Canada. Ottawa : Conference Board of Canada.
Campbell, A. (2001). Breaching the Barriers to Workplace Literacy. Ottawa : The Conference Board of Canada.
Campbell, A. (2005). Profiting from Literacy: Creating a Sustainable Workplace Literacy Program. Ottawa : The Conference Board of Canada.
Davis, R. (2009). Building a Road Map for the «Lost Highway» of Adult Learning: The Legacy of the Adult Learning Knowledge Centre. Ottawa : Adult Learning Knowledge Centre.
Davison, Ph. (2009). Understanding PLAR as an Asset-Based Approach to Increase Participation in Adult Learning: Perspectives from Users, Service Providers and Stakeholders. – Ottawa : Adult Learning Knowledge Centre, Canadian Council on Learning.
Day, M. (2000). Developing Benchmarks for Prior Learning Assessment – Practitioner Perspectives. Toronto : Human Resources Development Canada.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 ОЛЕНА ТЕРЕНКО, ЛАРИСА КЛОЧКО

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.