ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАРМАЦЕВТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-4

Ключові слова:

професійна підготовка, фармацевт, Велика Британія, фармацевтична освіта, освітні програми, навчання

Анотація

Стаття присвячена розкриттю особливостей професійної підготовки фармацевтів у досвіді Великої Британії. Встановлено, що фармацевтична освіта у Великій Британії спрямована на отримання фахових знань, умінь та навичок для успішної реалізації в усіх потенційних напрямах кар’єри фармацевта (соціальна фармація, лікарська фармація, промислова фармація, фармацевтичні дослідження). Констатовано, що фармацевтична освіта Великої Британії докорінно змінена з 2012 р. у зв’язку із запровадженням «інтегрованих» освітніх програм підготовки майбутніх фармацевтів. Презентовано структуру фармацевтичної освіти Великої Британії. З’ясовано, що визнаною кваліфікацією, яка дозволяє професійну реєстрацію в Королівському фармацевтичному товаристві Великої Британії, є 4-річна програма MPharm, після завершення якої обов’язковою умовою є річна програма стажування (інтернатура). Охарактеризовано вимоги та основні етапи для отримання професійної кваліфікації фармацевта у Великій Британії. Проаналізовано особливості освітніх програм MPharm університетів Великої Британії: структуру, зміст, тривалість навчання, відповідність європейським освітнім стандартам. Представлено освітню програму магістра фармації (MPharm) університету Бредфорда, яка базується на 4-річній моделі «бакалавра», проаналізовано її структуру та етапи навчання. Встановлено, що для студентів, які опановують програму MPharm, передбачено чотири варіанти її завершення: отримання сертифікату вищої освіти, диплома вищої освіти, ступеня бакалавра фармацевтичних досліджень та ступеня магістра фармації. Охарактеризовано вимоги до присудження ступенів та програмні результати навчання. З’ясовано, що велика увага у підготовці майбутніх фармацевтів приділяється вивченню клінічної фармації, що у найближчому майбутньому дасть їм право виписувати рецепти. Зроблено висновок, що мета підготовки фармацевтів – це збереження та покращення здоров’я населення в результаті надання висококваліфікованої фармацевтичної допомоги.

Посилання

Atkinson, J., & Rombaut, B. (2011). The 2011 PHARMINE report on pharmacy and pharmacy education in the European Union. Pharmacy Practice, 9, 169–187.

Chamberlain, J. (2005). Reports: Bologna Agreement. Pharm. Journal, 275, 667–668.

Duggan, C. (2007). Reforming educational career development for practitioners in the UK. Trends in Pharmacy Education, European Association of Faculties of Pharmacy Meeting.

Jesson, K., Langley, J., Clarke, L., & Hatfield, K. (2006). Pharmacy undergraduate students: career choices & expectations across a fouryear degree programme. London: Royal Pharmaceutical Society.

McConnell, K., Newlon, C., Dickerhofe, J. (2009). A model for continuing pharmacy education. American Journal of Pharmaceutical Education, 73 (5).

Royal Pharmaceutical Society of Great Britain. (2004). Making pharmacy education fit for the future. Retrieved from http://www.rpsgb.org/pdfs/

Fjortoft, N. (2007).The effectiveness of commitment to change statements on improving practice behaviors following continuing pharmacy education. American Journal of Pharmaceutical Education, 71 (6), 112.

Quality Assurance Agency. (2002). National benchmark statement for pharmacy. Gloucester: QAA.

Sosabowski, M., & Gard, P. (2008). Pharmacy education in the United Kingdom. American Journal of Pharmacy Education, 72 (6), 130.

The General Pharmaceutical Council (GPhC). (2022). Retrieved from https://www.pharmacyregulation.org/

University of Bradford. (2022). Pharmacy MPharm (Hons) degree. Retrieved from https://www.bradford.ac.uk/courses/ug/pharmacy-mpharm/?att=ft

Willis, S., Shann, P., & Hassell, K. (2006). Studying pharmacy: who, when, how, why? what next? A longitudinal cohort study of pharmacy careers. University of Manchester: Center for Pharmacy Workforce Studies.

Wilson, K., Jesson, J., Langley, C., Clarke, L., & Hatfield, K. (2008). MPharm programmes: where are we now? Royal Pharmaceutical Society of Great Britain. Retrieved from http://www.rpsgb.org/informationresources/downloadsocietypublications/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

ТРЕТЬКО, В., & ШУНКОВ, В. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАРМАЦЕВТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 12(2), 35–44. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-4