ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ПРИКЛАДНОЇ ЛІНГВІСТИКИ У КАНАДСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ (НА ПРИКЛАДІ КАРЛТОНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-11

Ключові слова:

прикладна лінгвістика, професійна підготовка, Карлтонський університет, Канада, бакалаврська програма, магістерська програма

Анотація

У статті схарактеризовано історію розвитку прикладної лінгвістики. Зазначено, що галузь прикладної лінгвістики зосереджується на засвоєнні рідної, іноземної та другої мови, але також досліджує, як мова взаємодіє з іншими сферами, такими як засоби масової інформації, законодавство. Проаналізовано програми підготовки фахівців з прикладної лінгвістики в провідних закладах вищої освіти Канади. Зокрема, закцентовано увагу на Карлтонському університеті. Досліджено програми освітніх рівнів «бакалавр» та «магістр» з прикладної лінгвістики. Особливістю навчальної програми освітнього рівня «бакалавр» Карлтонського університету є те, що студенти мають можливість обрати між 4-річною та 3-річною програмою навчання, щоб отримати ступінь. Крім того, у Карлтонському університеті можна поєднати спеціалізацію з прикладної лінгвістики та дискурсивних досліджень із додатковою з вивчення сучасної мови: американської мови жестів, німецької, італійської, японської, китайської, іспанської. Особливістю програм з прикладної лінгвістики для студентів, які навчаються на третьому чи четвертому курсах, є можливість обрати прискорену програму навчання в Карлтонському університеті. Описано та проаналізовано освітню програму рівня «магістр» з прикладної лінгвістики, умови та критерії до вступу. З’ясовано, що існує три можливі шляхи для завершення програми магістра прикладної лінгвістики та дискурсивних досліджень: написання дипломної роботи, наукового есе або курсової роботи. Зазначено, що студенти спершу реєструються на курсову роботу, проте вкінці першого року магістерської програми вони повинні подати пропозицію щодо написання наукового есе або дипломної роботи. Констатовано, що після завершення магістерського освітнього рівня, студент має можливість продовжити навчання, вступивши на програму доктора філософії Карлтонського університету, яка є унікальною у Північній Америці завдяки своєму інноваційному поєднанню прикладної лінгвістики та дискурсивних досліджень.

Посилання

Brock University (2022). Undergraduate programs. Retrieved from: https://brocku.ca/social-sciences/applied-linguistics/undergraduate-programs/

Carleton University (2022). BA in Applied Linguistics and Discourse Studies. Retrieved from: https://carleton.ca/slals/applied-linguistics-discourse-studies/ba-program/

Carleton University (2022). MA in Applied Linguistics and Discourse Studies. Retrieved from: https://carleton.ca/slals/applied-linguistics-discourse-studies/ma-program/

Carleton University (2022). School of Linguistics and Language Studies. Retrieved from: https://carleton.ca/slals/

Concordia University (2022). Applied Linguistics (MA). Retrieved from: https://www.concordia.ca/academics/graduate/applied-linguistics.html

De Bot, K. (2015). A history of applied linguistics: From 1980 to the present. London and New York: Routledge.

McKinley, J., & Rose, H. (Eds.). (2017). Doing research in applied linguistics: Realities, dilemmas and solutions. London and New York: Routledge.

Starfield, S. (2015). Ethnographic research. In B. Paltridge & A. Phakiti (Eds.), Research methods in applied linguistics: A practical resource (pp. 137–152). London: Bloomsbury.

Sterling, S., & Gass, S. (2017). Exploring the boundaries of research ethics: Perceptions of ethics and ethical behaviors in applied linguistics research. System, 70, 50–62.

Tao, J., Shao, G., & Gao, X. (2017). Ethics-related practices in internet-based applied linguistics research. Applied Linguistics Review, 8, 321–354.

University of Victoria (2022). MA in Applied Linguistics. Retrieved from: https://www.uvic.ca/humanities/linguistics/graduate/programs/ma-applied/index.php

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

ПРИДОЛОБА, А. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ПРИКЛАДНОЇ ЛІНГВІСТИКИ У КАНАДСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ (НА ПРИКЛАДІ КАРЛТОНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ). Comparative Professional Pedagogy, 12(2), 100–105. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-11