ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ АВСТРАЛІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ КУЛЬТУРНОГО РОЗМАЇТТЯ (НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-12

Ключові слова:

Австралія, англійська мова, магістерська програма, магістр освіти, міжкультурна компетентність, міжкультурна обізнаність, професійна підготовка вчителя

Анотація

Стаття присвячена аналізу австралійського досвіду підготовки магістрів освіти в контексті мультикультурного освітнього простору. Були поставлені такі завдання: з'ясувати вимоги щодо вмінь, знань і навичок вчителів для роботи у мультикультурному просторі Австралії; дослідити шляхи підвищення якості підготовки вчителів на прикладі вивчення іноземних мов та міжкультурної комунікації для задоволення освітніх потреб оволодіння міжкультурною компетентністю. Професійна підготовка вчителів будь-якої спеціальності повинна спрямовуватися на досягнення ними трьох рівнів міжкультурної компетентності. Для нашого дослідження важливим є акцентування на багатокультурній специфіці австралійського суспільства, адже учні австралійських шкіл демонструють різноманітні культурні потреби у навчанні.

Проаналізовано особливості підготовки магістрів освіти в Австралії до роботи в мультикультурному освітньому просторі. З'ясовано вимоги щодо вмінь, знань і навичок вчителів для задоволення освітніх потреб в умовах культурного розмаїття. Досліджено зміст магістерських програм та встановлено їх відповідність Національним професійним стандартам для вчителів. Охарактеризовано професійну підготовку вчителів та встановлено, що вона спрямована на формування та розвиток міжкультурної компетентності. Вивчення інструктивних документів щодо професійної підготовки і подальшого розвитку австралійських учителів показало, що професійні якості та фахові компетентності, якими вони повинні володіти для забезпечення ефективної роботи в умовах культурного розмаїття, відображені в Австралійських професійних стандартах для вчителів. У результаті аналізу змісту освітніх програм підготовки магістрів освіти в п’яти провідних університетах Австралії визначено що, як правило, програми відповідають вимогам зазначеного професійного стандарту, зокрема у контексті формування міжкультурної компетентності.

Посилання

Adoniou, M. (2018). Monolingualism in Multicultural Australia. Routledge International Handbook of Multicultural Education Research in Asia Pacific.

AITSL (2011). Australian professional standards for teachers. Retrieved from: https://www.aitsl.edu.au/australian-professionalstandards-for-teachers/standards/list

Aspland, T. (2010). Asian perspectives on teacher education. Teaching Education, 21 (4), 427–429. doi:10.1080/10476210.2010.522043.

Australian Bureau of Statistics (2021). Cultural diversity: Census. Retrieved from: https://www.abs.gov.au/statistics/people/people-and-communities/cultural-diversity-census/latest-release.

Australian Institute for Teaching and School Leadership. (2011). Retrieved from: https://www.aitsl.edu.au/

Bianco, J. L. (1995). Australian experiences: multiculturalism, language policy and national ethos. European Journal of Intercultural Studies, 5(3), 26–43. doi:10.1080/0952391950050304.

Council of Australian Governments. (2008). National partnership on improving teacher quality. Retrieved from: http://www.coag.gov.au/intergov agreements/federal financial relations/docs/nationalpartnership/national_partnership_onimprovingteacherquality.pdf

Curtin University. (2022). Retrieved from: https://www.curtin.edu.au/study/ offering/course-pg-master-of-education--mc-educ/

Dyson, M. (2005). Australian teacher education: Although reviewed to the eyeball is there evidence of significant change and where to now? Australian Journal of Teacher Education, 30(1). doi:10.14221/ajte.2005v30n1.4

Griffith University. (2022). Master of education. Retrieved from: https://www148./ griffith.edu.au/programs-courses/Program/5735/Overview/Domestic?searchHash=/ O8nMkGe%2Bg9FPqj2nNe78x1ESfMA%3D

Hammond, J. (2014). An Australian Perspective on Standards-Based Education, Teacher Knowledge, and Students of English as an Additional Language. TESOL Quarterly, 48(3), 507–532. https://doi.org/10.1002/tesq.173

Melbourne Declaration on educational goals for Young Australians. (2008). Retrieved from: http://www.curriculum.edu.au/verve/_resources/National_Declaration on the Educational_Goals_for_Young_Australians.pdf

Ministerial Council for Education Employment Training and Youth Affairs. (2008). Melbourne Declaration on Educational Goals for Young Australians. Retrieved from: http://www.curriculum.edu.au/verve/_resources/national_declaration on the educational goals for young australians.pdf.

National Agreement for Skills and Workforce Development. (2007). Retrieved from: https://federalfinancialrelations.gov.au/sites/federalfinancialrelations.gov.au/files/ 2021-07/skills-reform_NA.pdf

Primary English Teaching Association Australia (PETAA) (2020). Retrieved from: https://au.linkedin.com/company/primary-english-teaching-association-australia-petaa-

Risager, Karen (2006). Language and Culture: Global Flows and Local Complexity. Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters. https://doi.org/ 10.21832/9781853598609

The University of Sydney (2023). Retrieved from: https://www.sydney.edu.au/ courses/courses/pc/master-of-education.html

University of the Sunshine Coast (2022). Master of education by research. Retrieved from: https://www.usc.edu.au/study/courses-and-programs/postgraduate-degrees/master-/ of-education-by-research

University of Wollongong (2023). Retrieved from: https://www.uow./ edu.au/master-education/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

СЕМІНІХІНА, Н. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ АВСТРАЛІЇ ДО РОБОТИ В УМОВАХ КУЛЬТУРНОГО РОЗМАЇТТЯ (НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ). Comparative Professional Pedagogy, 12(2), 106–114. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-12