ПОЛІТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Автор(и)

  • ОЛЕКСАНДРА ШИНКАРУК Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5494-1370

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-12

Ключові слова:

академічна доброчесність, здобувачі вищої освіти, Велика Британія, заклади вищої освіти, Хартія академічної доброчесності для вищої освіти, академічні проступки

Анотація

У статті обґрунтовано, що академічна доброчесність є показником розвитку суспільства, тому такий інтерес становить реалізація політики академічної доброчесності здобувачів вищої освіти у розвинутих країнах, зокрема Великій Британії. У кожному закладі вищої освіти за допомогою створення відповідних умов відбувається боротьба за академічну доброчесність. Метою академічної доброчесності є дотримання правил освітнього процесу, створення атмосфери, що є сприятливою для освіти всіх категорій здобувачів, надання рівних можливостей для всіх студентів з метою отримання якісної освіти. Сектор вищої освіти Великої Британії має репутацію світового класу, що базується на високих стандартах освіти, а академічна доброчесність значною мірою сприяє цьому.

Розглянуто політику впровадження академічної доброчесності у ЗВО Великої Британії, де розроблена система штрафних санкцій за плагіат, знайдений у студентських письмових роботах. Таку політику проаналізовано на прикладі Оксфордського університету, Лондонського університетського коледжу, університету Лідса.

З’ясовано, що Агентством із забезпечення якості вищої освіти (QAA) за підтримки Консультативної групи з академічної доброчесності у Великій Британії створено Хартію академічної доброчесності для вищої освіти країни, розроблено принципи академічної доброчесності університетів Великої Британії, розроблено Статут Хартії академічної доброчесності для вищої освіти Великої Британії, що представляє колективні зобов’язання сектору вищої освіти Великої Британії і сприяє академічній доброчесності та вживанню заходів проти академічної неправомірної поведінки.

Окреслено поради студентам щодо дотримання академічної доброчесності та описано види покарань за академічну недоброчесність. Охарактеризовано цілісний підхід до здобуття вищої освіти у Великій Британії, який передбачає виховання довіри та впевненості суспільства в добросовісному навчанні та зведенні до мінімуму академічних проступків.

Посилання

Бежук, Ю. (2018). Імплементація принципів академічної доброчесності в освітнє та наукове середовище України. Академічна доброчесність: виклики сучасності. Збірник наукових есе учасників наукового стажування для освітян, 7–10.

Буркало, М. (2018). Академічна доброчесність: виклики сучасності. Збірник наукових есе учасників наукового стажування для освітян, 17–19.

Костікова, І., Дорожко, А. (2021). Академічна доброчесність очима студентів: розуміння і нерозуміння. Інноваційна педагогіка, 37, 349–352.

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (2019). Рекомендації для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності. Режим доступу https://naqa.gov.ua/wpcontent/uploads/2019/

Тодорова, І. (2019). Компоненти академічної доброчесності студентів та умови її формування. Витоки педагогічної майстерності. Серія: Педагогічні науки, Вип. 24, 199–205.

Academic integrity and plagiarism (2021). Retrieved from https: //library.leeds.ac.uk/info/1401/academic_skills/46/academic_integrity_and_plagiarism/2

Academic integrity Charter (2020). Retrieved from https://www.qaa.ac.uk/ membership/membership-areas-of-work/academic-integrity

Academic Integrity Charter for UK Higher Education (2020). Retrieved from https://www.qaa.ac.uk/docs/qaa/about-us/academic-integrity-charter.pdf.

Academic Integrity Charter – reviewing our academic misconduct regulations (2022). Retrieved from https://myport.port.ac.uk/news-events-and-blogs/news/academic-integrity-charter-reviewing-our-academic-misconduct-regulations?gclid=EAIaIQobChMI5/ pbfk8PM/ _gIVS8jVCh2-LQZ4EAMYAyAAEgIYcPD_BwE

Perkins, M., Basar U., Raymond, G. (2019). Plagiarism in higher education: classification, causes and controls. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/ 354143709_Plagiarism_in_higher_education_classification_causes_and_controls.

What is Academic Integrity (2022). Retrieved from https://www./ futurelearn.com/info/courses/prepare-to-study-uk/0/steps/48595.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

ШИНКАРУК , О. (2023). ПОЛІТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 13(1), 93–100. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-12