TEACHERS’ PROFESSIONAL IDENTITY FOR INCLUSIVE EDUCATION: AUSTRALIAN AND UKRAINIAN APPROACHES
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-1Ключові слова:
професійна ідентичність вчителя, інклюзивна освіта, різноманітне освітнє середовище, професійні стандарти вчителя, інклюзивна компетентність вчителя, Австралія, УкраїнаАнотація
Стаття присвячена аналізу професійних стандартів вчителів в Австралії та Україні з метою розкриття сутності та ролі інклюзивної компетентності як важливої складової якісної професійної ідентичності вчителя. Це дослідження має на меті вивчити та порівняти сучасну політику та практику в обох країнах, щоб пояснити, чому соціальна справедливість є таким важливим елементом у підготовці кваліфікованих учителів і має вирішальне значення для підвищення якості навчання. Згідно з дослідженням, якісне навчання для інклюзивної освіти в Австралії, як і в Україні, вже давно є гостро актуальним національним питанням – предметом занепокоєння політиків, законодавців, ЗМІ та суспільства. Порівняльний аналіз дозволяє співставити український і австралійський контексти розвитку інклюзивної освіти, розглянувши професійні стандарти вчителів та політичні документи, які вплинули на її якість. Аналіз теоретичних і практичних досягнень Австралії у визначенні професійних компетентностей та особистісних характеристик вчителів, здатних успішно працювати в умовах інклюзивної школи, дозволив авторам окреслити сприятливі шляхи підвищення рівня підготовки вчителів та популяризації інклюзивної освіти в Україні. Результати дослідження можуть мати широке застосування для покращення якості шкільної та педагогічної освіти в Україні.
Посилання
Australian Bureau of Statistics. (2018). Disability, Ageing and Carers, Australia: Summary of Findings. Retrieved from: https://www.abs.gov.au/statistics/ health/disability/disability-ageing-and-carers-australia-summary-findings/latest-release
Australian Curriculum Assessment and Reporting Authority. (2015). Student Diversity. Retrieved from: http://www.acara.edu.au/curriculum/student_diversity/student_/ diversity.html
Australia Institute for Teaching and School Leadership (AITSL). (2012). Australian professional standards for principals. Retrieved from http://www.aitsl./ edu.au/school-leaders/australian-professional-standard-for-principals/australian- professional-standard-for-principals.html
Ball, S.J., Maguire, M. & Braun, A. (2012). How schools do policy: Policy enactments in secondary schools. London: Routledge.
Berlach, R. & Chambers, D. (2011). Interpreting inclusivity: an endeavor of significant proportions. International Journal of Inclusive Education, 15, 529-539. DOI: 10.1080/1360311090315930
Boethel, M. (2003). Diversity: School, family, and community connections. Annual synthesis 2003. Austin, TX: Southwest Educational Development Laboratory.
Canrinus, E. T., Helms-Lorenz, M., Beijaard, D., Buitink, J., & Hofman, W. H.
(2011). Profiling teachers’ sense of professional identity. Educational Studies, 37 (5), 593–608.
Commonwealth Government of Australia. (1992). Disability Discrimination Act. Canberra, Australia. Retrieved from: https://www.legislation.gov.au/Details/ C2016C00763
Commonwealth Government of Australia. (1992). Disability Discrimination Act. Canberra, Australia: Author. Council of Australian Governments (COAG). National Disability Strategy 2010-2020. Retrieved from: https://www.dss.gov.au/sites/default/ files/documents/05_2012/national_disability_strategy_2010_2020.pdf
Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity. (2018). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/ pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti
Konventsiia pro prava liudei z invalidnistiu. (2004). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/995_g71#Text
Konventsiia pro prava dytyny. (1989). Retrieved from: https://zakon.rada./ gov.ua/laws/show/995_021#Text
Council of Australian Governments (COAG). (2011). National Disability Strategy 2010-2020. Retrieved from: https://www.dss.gov.au/sites/default/files/documents/ 05_2012/ national_disability_strategy_2 010_2020.pdf
Department of Education, Employment and Workplace Relations. (2005). Report on the Review of Disability Standards for Education 2005. Canberra: Commonwealth of Australia.
Department of Education, Employment and Workplace Relations. (2012). Report on the Review of Disability Standards for Education. Canberra: Commonwealth of
Australia.
General Assembly, Concluding Special Session on Children, Adopts Outcome Document. (2002). A World Fit for Children. Retrieved from: https://www.un.org/press/en/ 2002/ga10022.doc.htm
Hall, S. et al. (2020). Young willing and able: youth survey disability report, Australia, Sydney. https://www.missionaustralia.com.au/publications/youth-survey/1610- young-willing-and-able-youth-survey-disability-report-2019
Laura Alfrey, Justen O’Connor & Ruth Jeanes. (2017). Teachers as policy actors: co-creating and enacting critical inquiry in secondary health and physical education. Physical Education and Sport Pedagogy.107-120.
Zakon pro osvitu Ukrainy. (2017). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19#Text
Zakon pro vyshchu osvitu Ukrainy. (2014). Retrieved from: https://zakon.rada./ gov.ua/laws/show/1556-18#Text
Zakon pro povnu zagalnu seredniu osvitu Ukrainy. (2019). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
Ministerial Council on Education, Employment, Training and Youth Affairs. (2008). Melbourne declaration for educational goals for young Australians. Retrieved from HTTP:// www.mceecdya.edu.au/mceecdya/melbourne_declaration,25979.html
Ministerial Council on Education, Employment, Training and Youth Affairs. (2006). The Adelaide Declaration on National Goals for Schooling in the Twenty-First Century. Canberra, Australia.
Ministerstvo osvity Ukrainy. (2020). Statystychni dani MON Ukrainy. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/statistichni-dani
NDIS. (2013). National Disability Insurance Scheme Act 2013. Retrieved from: https://www.aph.gov.au/Parliamentary_Business/Bills_Legislation/Bills_Search_/Results/ Result?bId=r4946
New Ukrainian School. (2016). Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi osvity. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Book- ENG.pdf
Pro zatverdzhennya Kontseptsiyi inklyuzyvnoyi osvity. (2010). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo- navchannya
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro akredytatsiiu osvitnikh prohram. (2019). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0880-19#Text
United Nations General Assembly. (2006). Convention on the Rights of Persons with Disabilities, United Nations, Treaty Series vol. 999 p. art 27(1)
Profesiinyi standart za profesiiamy. (2020). Vchytel pochatkovykh klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity. Vchytel zahalnoi serednoi osvity. Vchytel pochatkovykh klasiv. Retrieved from: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&isSpecial=/ True&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. (2015). Retrieved from: https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/ 2015/11/ESG_2015.pdf
Stephen J. Ball, Meg Maguire, Annette Braun & Kate Hoskins (2011). Policy subjects and policy actors in schools: some necessary but insufficient analyses, Discourse:
Studies in the Cultural Politics of Education 32:4, 611-624.
Torraco R. (2005). Writing integrative literature reviews: Guidelines and examples. Human Resources Development Review, 4, 356–367.
Watt, H. M. G. & Richardson, P. W. (Guest Eds.). (2008). ‘Motivation for Teaching’. Learning and Instruction, 18(5).
WHO. (2007). International classification of functioning, disability and health: children & youth version: ICF-CY. Retrieved from: https://apps.who.int/iris/bitstream/ handle/10665/ 43737/9789241547321_eng.pdf?sequence=1