СИСТЕМА ХОРЕОГРАФІЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-4

Ключові слова:

США, хореографічно-педагогічна освіта, вчитель хореографії, компоненти системи, танцювальне мистецтво, професійна підготовка

Анотація

Стаття присвячена дослідженню системи хореографічно-педагогічної освіти в США. З’ясовано, що хореографічно-педагогічна освіта є важливим мистецьким та освітнім ресурсом для гармонійного фізичного, духовного і культурного розвитку особистості. Виявлено, що розвиток хореографічно-педагогічної освіти зумовлений сучасними соціально-культурними цінностями та мистецькими потребами американського мультикультурного суспільства. Як системний феномен, хореографічно-педагогічна освіта на сучасному етапі характеризується багатовекторністю танцювального мистецтва, інтегруванням філософсько-педагогічних, соціологічних, валеологічних, кінезіологічних, психологічних, мистецьких, культурологічних ідей, теорій і концепцій. Зазначено, що система функціонує на різних рівнях (законодавчо-нормативному, управлінському, інституційному, змістовому, технологічному), які слугують її структурними компонентами. Проаналізовано зміст кожного компоненту системи. Вивчено й узагальнено зміст Професійних стандартів викладання танцювального мистецтва, з’ясовано вимоги та критерії до професійної компетентності вчителів хореографії за вісьмома аспектами. Констатовано, що система хореографічно-педагогічної освіти виконує певні функції (соціальну, ціннісно-змістову, організаційну, моніторингову, прогностичну). З’ясовано, що система хореографічно-педагогічної освіти в США має як позитивні аспекти розвитку, так і виклики, які потребують  вирішення (неузгодженість в освітніх програмах підготовки та сертифікації вчителів хореографії; відсутність паритету хореографії у шкільній освіті; гостра потреба в кваліфікованих творчих учителях хореографії; недостатньо обґрунтовані механізми атестації приватних танцювальних студій і шкіл). Зроблено висновок, що система хореографічно-педагогічної освіти в США відрізняється специфічністю, має позитивні сторони та проблемні аспекти, функціонує на різних рівнях, охоплює взаємопов’язані і взаємодіючі системотвірні компоненти, що забезпечують динамічний розвиток.

 

Посилання

Bonbright, J. (2007) National agenda for dance arts education: The evolution of dance as an art form intersects with the evolution of federal interest in and support of, arts education. Paper presented at the Dancing in the Millennium Conference, Washington, DC. Retrieved from https://www.ndeo.org

Bonbright, J. (2011). The Status of Dance Teacher Certification in the United States. Journal of Dance Education, 2 (2), 63-67, DOI: 10.1080/15290824.2002.10387209

Brown, H. (2020). Educational Leadership Can Dance: A Deeper Look into the Efficiency Behind Evaluations of Dance Educators. Master's Theses. Retrieved from https://digscholarship.unco.edu/theses/

Dance Education Degree: Opening Doors to Teaching Possibilities (2024). Retrieved from https://www.gcu.edu/degree-programs/bachelor-arts-dance-secondary-education

Dance Educators of America. Retrieved from http://www.dancedea.com/

McGreevy-Nichols S., Lester, K. F., & Smith M. P. (2014) DANCE 2050: The Future of Dance in Higher Education. Journal of Dance Education, 14(1), 41–42

Miller, B. M. (2021) Barriers to Dance Education: An Exploration into the Beliefs of Dance Educators and Non-Dance Familiars on Dance and Its Place in the Public-School System. Unpublished Masters of Arts thesis, University of Northern Colorado.

National Dance Education Organization (2023). State Information Request. Dance-Certification. Retrieved from (https://www.ndeo.org/Portals/NDEO/ Documents/State-Information-/Request-_-Dance-Certification_May%2023%20Update.pdf?ver=meuy/ZMED0/ EHLDqV/_wCA-6g%3d%3d

National Dance Teachers Association of America (NDTA). Retrieved from http://www.nationaldanceteachers.org/ (accessed: 07.11.2023)

National Dance Council of America (NDCA). Retrieved from https://www. ndca.org/ (accessed: 06.11.2023)

Professional Teaching Standards for Dance Arts (2018). Retrieved from https://www.ndeo.org/Portals/NDEO/Standards%20Documents/PTSDA_with_Portfolio_Checklist_-_Updated_2018(1).pdf?ver=V389fVpL4gE5-5KWFnGRMQ%3d%3d

The United States Terpsichore Association. Retrieved from http://www.usterpsichore. org/ (accessed: 06.11.2023)

U.S. Bureau of Labor Statistics (2023). How to become a high school teacher. Occupational Outlook Handbook.

United States Imperial Society of Teachers of Dancing. Retrieved from https://usistd.org/ (accessed: 15.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

БІДЮК, Д. (2023). СИСТЕМА ХОРЕОГРАФІЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В США. Comparative Professional Pedagogy, 13(2), 34–42. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-4