СТАНДАРТИЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН У БРИТАНСЬКОМУ ДОСВІДІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-6

Ключові слова:

Велика Британія, професійна підготовка, стандартизація освіти, бакалаври, міжнародні відносини

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність вивчення досвіду Великої Британії з професійної підготовки бакалаврів з міжнародних відносин.

Констатовано, що професійні функції та професійна підготовка бакалаврів-міжнародників регламентовані положеннями «Національних професійних стандартів» (National Occupational Standards, NOS), які чітко окреслюють специфіку й професійні функції фахівців у галузі міжнародних відносин. З’ясовано, що відповідно до положень освітнього стандарту, мета професійної підготовки полягає в забезпеченні фахових знань, умінь і навичок, розвитку професійно важливих якостей майбутніх бакалаврів на засадах міждисциплінарності знань. Майбутні бакалаври-міжнародники повинні оволодіти фаховими знаннями (subject knowledge), розумінням (understanding) і навичками (skills). Визначено зміст програмних результатів та основні вимоги до професійної компетентності бакалаврів з міжнародних відносин. Встановлено, що дотримання вимог науково обґрунтованого структурування змісту передбачає: відповідність потребам ринку праці, особистості й очікуванням суспільства; орієнтування на досягнення політологічної науки і практики; професійну спрямованість; вивчення передового досвіду відомих політиків; забезпечення практичної підготовки та стажування за кордоном; балансування теоретичного й практичного навчання; гнучку, варіативну та модульну структуру освітніх програм і навчальних планів; адаптування освітніх програми до потреб студентів, інституцій та суспільства.

Узагальнено, що стандарт регламентує низку вимог до організації освітнього процесу, що спонукають заклади освіти використовувати широкий спектр інтелектуальних, інформаційних, технологічних, матеріальних ресурсів;  надавати студентам широкі й збалансовані знання, розуміння основних особливостей політологічної освіти в міждисциплінарному контексті; заохочувати студентів до участі в розв’язанні основних питань, що стосуються цілей, цінностей і результатів навчання; надавати студентам можливості для планування індивідуальної освітньої траєкторії й навчання впродовж життя. 

 

Посилання

Авшенюк, Н. (2005). Стандартизація професійної підготовки вчителів у Англії й Уельсі (кінець XX  початок XXI ст.). Дис. канд. пед. наук. Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ.

Леу, C. (2018). Профстандарт «По-Британському» Освітня політика. Потрал громадських експертів. Режим доступу http://education-ua.org/ua/ porivnyalnapedagogika/1222-profstandart-po-britanskomu

Третько, В. В. (2013). Професійна підготовка магістрів міжнародних відносин у Великій Британії: теорія і практика. Хмельницький: ХНУ.

Government UK. (2017). Higher Education and Research Act 2017. Retrieved from http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2017/29/pdfs/ukpga_20170029_en.pdf.

Higher Education Academy (2011). UK Professional Standards Framework (UKPSF). Higher Education Academy. Retrieved from https://www.heacademy.ac.uk/ ukpsf

King’s College London. (2020). International Relations BA. Retrieved from https://www.kcl.ac.uk/study/undergraduate/courses/international-relations-ba

Lyons, G. M. (1986). The Study of International Relations in Great Britain: Further Connections. World Politics. Vol. 38, No. 4. 626-645.

Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA) (n.d.). About us. Retrieved from https://www.qaa.ac.uk/about-us.

SOAS University of London. (2020). BA Politics and International Relations (2020 entry). Retrieved from https://www.soas.ac.uk/politics/programmes/ba-politics-and-international-relations/

University of Nottingham. (2020). Politics and International Relations BA. Retrieved from https://www.nottingham.ac.uk/ugstudy/course/Politics-and-International-Relations-BA.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

ДЗЮБА, М., ГУБІН, Ю., & ВЕЦАЛО, С. (2023). СТАНДАРТИЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН У БРИТАНСЬКОМУ ДОСВІДІ. Comparative Professional Pedagogy, 13(2), 55–61. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-6