СТРУКТУРА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-12

Ключові слова:

юридична освіта, Велика Британія, академічна підготовка, солісітори, баристери, програми професійної підготовки

Анотація

Стаття присвячена розкриттю особливостей структури підготовки майбутніх юристів в університетах Великої Британії. Констатовано, що шлях до юридичної професії у Великій Британії передбачає три основні етапи навчання: академічна програма навчання, програма професійної підготовки та проходження практики. З’ясовано, що академічний етап зазвичай реалізується на рівні освітніх програм бакалаврату та магістратури і передбачає отримання «кваліфікованого» юридичного ступеня. «Кваліфікований ступінь у галузі права» в контексті юридичної освіти у Великій Британії отримується у результаті проходження програми, яка відповідає необхідним критеріям для того, щоб студент міг перейти до наступного етапу юридичної підготовки. Також програма має бути визнана юридичними професійними організаціями, які відповідають за регулювання діяльності та нагляд за солісіторами та баристерами. Встановлено, що студенти, які успішно здобули кваліфікований юридичний ступінь, мають право перейти до практичного етапу юридичної освіти. Охарактеризовано вимоги до програм професійної підготовки адвокатів barristers») та юрисконсультів solicitor»). Проаналізовано особливості програми професійної підготовки Legal Practice Course для солісіторів та програми професійної підготовки баристера Bar Professional Training Coursе для адвокатів. Програми передбачають опанування студентами визначених професійними регуляторами навчальних модулів, формування універсальних професійних знань та умінь.

Встановлено, що завершальним етапом професійної підготовки майбутніх юристів є дворічне стажування (training contract) для солісіторів та однорічна практика (pupillage) для баристерів. Зроблено висновок, що кожний наступний етап підготовки майбутніх юристів доповнює попередній, що дозволяє забезпечити послідовне розширення загальної підготовки студента та сприяє розвитку його аналітичних здібностей. Окрім того, з’ясовано, що солісітори-практики та баристери-практики в подальшому підлягають обов'язковому післякваліфікаційному (безперервному) професійному розвитку (CPD).

 

Посилання

Abel, R. (1988). The Legal Profession In England and Wales. Oxford, UK.

Academic Stage Handbook (2014). Retrieved from https://www.sra.org.uk/ globalassets/documents/students/academic-stage/academic-stage-handbook.pdf?version=4a1ac3

Bar Standards Board (BSB) (2023). Retrieved from https://www.barstandard/ sboard.org.uk/

Boon, A. & Webb, J. (2010). The legal professions as stakeholders in the Academy in England and Wales. Publisher: Hart Publishing.

Bradney, A. (1988). Reforming the academic stage of legal education. Law Society Gazette, 85, 13.

BSB Handbook (2023). Retrieved from https://www.barstandardsboard.org.uk/ static/de77ead9-9400-4c9d-bef91353ca9e5345/4eac06b2-0310-4c49-8ae0eda111b70424/second-edition-test31072019104713.pdf

Framework for Higher Education Qualification of UK Degree Awarding Bodies (2014). Retrieved from http://www.qaa.ac.uk/en/Publications/Documents/qualifications-frameworks.pdf).

Legal Practice Course (LPC) (2023). Retrieved from https://www.sra.org.uk/ become-solicitor/legal-practice-course-route/

Lonbay, J. (2010). The Role of Practice in Legal Education in England and Wales Available. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=1589304.

Solicitors Regulation Authority (2023). Retrieved from http://www.sra.org.uk/ home/home.page

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

СУТЯГА, О. (2023). СТРУКТУРА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 13(2), 100–106. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-12