АМЕРИКАНСЬКІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ З ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕРАПІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-1

Ключові слова:

педагогічна терапія, педагог-терапевт, освітня програма, вища освіта, професійна підготовка, університети, США, підходи, зміст освіти

Анотація

Статтю присвячено дослідженню американських підходів до розроблення освітніх програм з педагогічної терапії. Висвітлено погляди науковців щодо обґрунтування сутності поняття «педагогічна терапія» в американському дискурсі. З’ясовано професійні функції педагогічних терапевтів та основні вимоги до їхньої професійної компетентності. Встановлено етапи професійного становлення та розвитку професійної кар’єри педагога-терапевта в США (навчання в коледжі або університеті за освітньою програмою «BA in Educational Therapy»; початкова професійна діяльність в школі на посаді вчителя; продовження професійної освіти за програмою магістра «МA in Educational Therapy» у поєднанні з програмою в галузі консультування або психології (психічне здоров’я); професійна діяльність в закладах освіти на посаді шкільного консультанта, психолога, педагогічного терапевта). Досліджено провідні напрями діяльності американської Асоціації педагогічних терапевтів та її вплив на створення освітніх програм з педагогічної терапії. Проаналізовано освітні програми «Педагогічна терапія» університету Каліфорнія Нортрідж та університету Нотр-Дам-де-Намюр. Встановлено, що зміст освітніх програм ґрунтований на поєднанні системного, міждисциплінарного, компетентнісного, аксіологічного, практико-орієнтованого, партисипативного та випереджувального підходах. Пріоритетом у підготовці є активне залучення здобувачів до міждисциплінарних досліджень та набуття практичного досвіду, що відкриває нові можливості для глибшого розуміння переваг і недоліків педагогічної терапії. З’ясовано, що у США професійна підготовка педагогів-терапевтів здійснюється системно і динамічно в університетах та коледжах на засадах відкритості, демократизації, неперервності, випереджувального підходу з урахуванням потреб суспільства, сучасного шкільництва та особистості. При цьому вона зумовлена соціальними, психологічними, віковими й гендерними чинниками, вивчення яких є необхідною умовою розроблення змісту освітніх програм, вибору форм організації навчання, використання інноваційних освітніх технологій.

Посилання

California State University Northridge. Advanced Study in Educational Therapy Post-Master Certificate (2024). https://www.csun.edu/eisner-education/special-education/advanced-study-educational-therapy-post-masters-certificate.

California State University Northridge. Master of Arts Degree in Educational Therapy (2024). https://www.aetonline.org/index.php/resources/approved-training-programs/training-programs-csu.

Ficksman, M., & Adelizzi, J. (2018). The Clinical Practice of Educational Therapy: Learning and Functioning with Diversity. 2nd ed. New York: Routledge.

Gallagher, J. J. Preface. In J. Hellmuth (ed.) (1969). Educational Therapy. Seattle: Special Child Publications, 2, 7–11.

Johnston, C. L. (1984). Educational Therapy: Past Perspectives, Current Practices, and a Proposal for Change. Journal of Learning Disabilities, 17(4), 200–204. https://doi.org/10.1177/002221948401700402

Kaganoff, A. P. (2019). Best practices in educational therapy. New York, NY: Routledge.

Marshall, M., & Rotter, S. (2023). Educational therapy fact sheet. https://www.aetonline.org/images/ABOUT_Section/Governance_Docs/ET_Fact_Sheet.pd

Marshall, M. (2013). The Role of the Educational Therapist: Academic Interventions for Reading and Writing. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6179-1_8

Notre Dame De Namur University. Masters of Arts in Educational Therapy (2024). https://www.ndnu.edu/ma-educational-therapy/

Spear-Swerling, L. (2020). Educational therapy. In M. M. Martel (Ed.). The clinical guide to assessment and treatment of childhood learning and attention problems (pp. 99–123). Elsevier Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815755-8.00005-8.

The Association of Educational Therapists (2024). https://www.aetonline.org/ about/vision-mission-and-core-values.

Ungerleider, D. F. (2011). Educational Therapy in Action: Behind and Beyond the Office Door. Kindle Edition. New York, NY: Routledge.

Ungerleider, D. (2005). You’re an educational therapist, but what do you do in that job? The Educational Therapist, 26 (1).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-30

Як цитувати

БІДЮК, Н. (2024). АМЕРИКАНСЬКІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ З ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕРАПІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 14(1), 7–14. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-1