TEACHER CAREER DEVELOPMENT IN EUROPEAN COUNTRIES AND ITS CONSISTENCY WITH TEACHER COMPETENCE FRAMEWORK

Автор(и)

  • OLESIA SADOVETS Khmelnytskyi National University

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-9

Ключові слова:

рамка компетентностей вчителів, кар’єрне зростання вчителів, професійний розвиток, європейські країни, оцінювання вчителів

Анотація

У статті розглядаються можливості кар’єрного зростання вчителів у країнах Європи, таких як Угорщина, Латвія, Швеція, Литва, Бельгія, Німеччина, Італія, Іспанія, Словенія, Польща, Румунія та інших. Охарактеризовано основні етапи просування вчителів кар’єрними сходинками та роль рамки компетентностей вчителів у цьому процесі. Визначено два типи кар’єрного зростання вчителів у європейських країнах – пряме (єдине) та багаторівневе (ієрархічне). З’ясовано, що кар’єрне зростання вчителів можливе лише до тих сходинок, які передбачають викладацьку діяльність. Вимоги, що висуваються до вчителів, які претендують на кар’єрне зростання, базуються на шести критеріях: позитивні результати оцінювання діяльності вчителя; професійний стаж; володіння специфічними компетентностями; професійний розвиток; дослідницька діяльність; розробка або проведення курсів професійного розвитку. З’ясовано роль адміністрації шкіл та вищих освітніх органів (місцевих та національних) у прийнятті рішення щодо кар’єрного зростання вчителів у різних країнах Європи. Визначено, що додаткові педагогічні та методичні обов’язки вчителів, які сприяють їх кар’єрному зростанню, зазвичай пов’язані з їх участю у розробці навчальних планів та змісту дисциплін; підтримкою учнів; участю у житті школи; у професійному розвитку інших учителів; в оцінюванні вчителів інших шкіл. Виявлено, що у деяких країнах Європи вчителям надається кар’єрна підтримка у формі забезпечення інформацією, наставництвом та консультуванням. Досліджено можливості для вчителів щодо розширення професійного досвіду та окреслено кроки, які можуть допомогти їм у просуванні кар’єрними сходинками. З’ясовано, що ключовим фактором при прийняті рішення про кар’єрне зростання є рамка компетентностей вчителів, яка дещо відрізняється у різних країнах Європи, але зазвичай включає психологічні, педагогічні, предметні компетентності, а також ті, які пов’язані з підходами до викладання, організацією навчання та оцінювання, комунікацією з учнями, співпрацею з колегами, батьками та іншими стейкхолдерами. Інформація у рамках компетентностей класифікуються за чотирма категоріями: початкова освіта вчителів; вступ у професію; безперервний професійний розвиток; інше.

Посилання

Bilbao, N., Garay, U., Romero, A., López de la Serna, A. (2021). The European Competency and the Teaching for Understanding Frameworks: Creating Synergies in the Context of Initial Teacher Training in Higher Education. Sustainability, 13(4), 1810.

Caena, Francesca. (2014). Teacher Competence Frameworks in Europe: policy-as-discourse and policy-as-practice. European Journal of Education, 49, 311-331.

Chrappán M., Kopp E., Pesti Cs. (2020). Initial Teacher Education in Hungary: Issues, Policies, Practices. Eastern European Journal of Transnational Relations, 4 (1), 49–74.

European Commission/EACEA/Eurydice (2018). Teaching Careers in Europe: Access, Progression and Support. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.

European Commission (2017). Preparing Teachers for Diversity: the Role of Initial Teacher Education. Final Report to DG Education, Youth, Sport and Culture of the European Commission. Retrieved from: http://www.readyproject.eu/uploads/f iles/1502579119PreparingTeachersforDiversity.pdf.

European Commission (2013). Supporting Teacher Educators for better Learning Outcomes. Retrieved from: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/ education/policy/school/doc/supportteacher-educators_en.pdf.

European Commission/EACEA/Eurydice (2015). The Teaching Profession in Europe: Practices, Perceptions, and Policies. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from: https://publications.europa.eu/en/ publication-detail/-/publication/36bde79d-6351- 489a-9986-d019efb2e72c/language-en.

Lynch, S., Worth, J., Bamford, S. and Wespieser, K. (2016). Engaging Teachers: NFER Analysis of Teacher Retention. Slough: NFER. Retrieved from: https://www.nfer.ac.uk/publications/LFSB01/LFS B01.pdf.

Nusche, D. et al. (2014). OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Netherlands 2014. OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education. Paris: OECD Publishing. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1787/9789264211940-en.

Santiago, P. et al. (2012). OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Czech Republic 2012. Paris: OECD Publishing. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1787/9789264116788-en.

Shewbridge, C. et al. (2011). OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Denmark. Paris: OECD Publishing. Retrieved from: https://www.oecd.org/ denmark/47696663.pdf.

Worth, J. (2017). Teacher Retention and Turnover Research. Research Update 2: Teacher Dynamics in Multi-Academy Trusts. Slough: NFER. Retrieved from: https://www.nfer.ac.uk/publications/NUFS0 2/NUFS02.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-20

Як цитувати

SADOVETS, O. (2021). TEACHER CAREER DEVELOPMENT IN EUROPEAN COUNTRIES AND ITS CONSISTENCY WITH TEACHER COMPETENCE FRAMEWORK. Comparative Professional Pedagogy, 11(1), 63–71. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-9