ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ПРИКЛАДНОЇ ЛІНГВІСТИКИ В УНІВЕРСИТЕТАХ США
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-7Ключові слова:
прикладна лінгвістика, бакалаврська програма, магістерська програма, дипломна робота, професійна підготовка, прискорена магістерська програма, дослідження, соціолінгвістикаАнотація
Стаття присвячена вивченню програм прикладної лінгвістики освітніх рівнів «бакалавр» та «магістр» в університетах США. Особливу увагу приділено Джорджтаунському університету, де професійна підготовка майбутніх фахівців прикладної лінгвістики має свої особливості, які варто вивчати, та досвід, який слід запозичувати в освітні системи країн, що розвиваються. Особливістю програм прикладної лінгвістики в університеті є можливість студентів завершити прискорену магістерську підготовку, написати «почесну» бакалаврську дипломну роботу та взяти участь у міждисциплінарних дослідженнях у галузі когнітивної науки, що дозволяє студентам поєднувати вивчення мови з більш широким вивченням можливостей людського розуму.
Проаналізовано навчальний план освітньої програми підготовки бакалаврів з «Прикладної лінгвістики» та визначено її компоненти (навчальні дисципліни). Охарактеризовано вимоги до знань, умінь і навичок студентів.
Особливістю бакалаврської програми підготовки в Джорджтаунському університеті є привілей обраних студентів написати «почесну» дипломну роботу. Докладно описано процедуру написання такої дипломної роботи та її презентації.
Проаналізовано навчання за прискореною магістерською програмою, яка дозволяє студентам завершити навчання за ступенем бакалавра та розпочати навчання за ступенем магістра одночасно. Також описано особливості реалізації традиційної магістерської програми з «Мови та комунікації» – дворічної програми професійної підготовки, яка базується на прикладній соціолінгвістиці та забезпечує підготовку студентів, здатних використовувати лінгвістичні навички в бізнесі, урядовій, неприбутковій громадській діяльності, технічній та освітній галузях. У статті детально описано та проаналізовано навчальний план цієї освітньої програми, охарактеризовано обов’язкові та вибіркові навчальні дисципліни.
З’ясовано, що після отримання ступеня магістра студенти можуть подати заявку на програму підготовки доктора філософії в одній із галузей: прикладна лінгвістика, комп’ютерна лінгвістика, соціолінгвістика, теоретична лінгвістика, загальна лінгвістика.
Посилання
Andringa, S., & Godfroid, A. (2020). Sampling Bias and the Problem of Generalizability in Applied Linguistics. Annual Review of Applied Linguistics, 40, 134–142. DOI:10.1017/S0267190520000033
Applied Linguistics. Brock University (2022). Academic Programs. Retrieved from https://brocku.ca/programs/undergraduate/applied-linguistics/
Applied Linguistics. Georgetown University (2022). Department of Linguistics. Retrieved from https://linguistics.georgetown.edu/programs/phd-programs/concentrations/ applied-linguistics/#
Eames, Saylor B. (2022). English Language Learner Labels: Institutions and Identity. University Honors Theses. Paper 1187.
M.A. in Applied Linguistics (2022). Ohio University. Retrieved from https://www.ohio.edu/cas/linguistics/graduate/masters
Master’s Degree Programs. Georgetown University (2022). Department of Linguistics. Retrieved from https://linguistics.georgetown.edu/programs/master-degree-programs/#
Petray, M. J., Shapiro R., and Vega G. (2021). Foundations of linguistics and identity in L2 teaching and learning: Agency through linguistic enrichment, differentiated instruction and teacher identity: Foundations of linguistics and identity in L2 teaching and learning. International Journal of Curriculum and Instruction, 13.3, 2010-2127.
Undergraduate Program. Georgetown University (2022). Department of Linguistics. Retrieved from https://linguistics.georgetown.edu/programs/undergraduate/#
Undergraduate programs. Portland State University (2022). Department of Applied Linguistics. Retrieved from https://www.pdx.edu/applied-linguistics/undergra/ duate-programs
Wingfield, C. & Connell, L. (2022) Understanding the role of linguistic distributional knowledge in cognition, Language, Cognition and Neuroscience, DOI: 10.1080/23273798.2022.2069278