РОЗВИТОК ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У ТУРЕЧЧИНІ

Автор(и)

  • НАДІЯ ПОСТРИГАЧ Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України https://orcid.org/0000-0002-5433-2938

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2025-15(1)-2

Ключові слова:

курикулум, педагогічна освіта, зміст природничих дисциплін, підготовка вчителів, розвиток, професійна освіта Туреччини

Анотація

У статті представлено результати аналізу проблеми розвитку змісту професійної підготовки вчителів природничих дисциплін у Республіці Туреччина.

Встановлено, що якісні зміни, котрі відбулися в системі зарубіжної педагогічної школи спонукають до розроблення варіативних навчальних планів і програм; перебудови змісту підготовки вчителів, зокрема природничих дисциплін. З огляду на це перспективним є дослідження зарубіжного досвіду виявлення сучасних проблем оновлення змісту професійної підготовки вчителів у зарубіжних країнах і, зокрема, у Туреччині. Здійснений контент-аналіз фахової літератури з означеної проблеми дослідження засвідчив про нагальність потреби у підготовці кваліфікованих учителів, які володіють навичками ХХІ століття, та врахування результатів досліджень, пов’язаних з оцінкою навчального плану.

Доведено необхідність паралельного оновлення й інтеграції курикулуму та навчальної програми з природничих наук з практичним компонентом у школі; організацію спільних досліджень Міністерства національної освіти з університетами з фокусом на підготовці вчителів.

Проаналізовано можливості використання альтернативних методів оцінювання курикулуму природничих наук; реалізацію навчання за оновленими програмами педагогічної освіти з таких предметів, як технології, інновації, дослідження та розробки, програмування робототехніки, міждисциплінарна інтеграція, запобігання глобальним проблемам зі здоров’ям та вирішення повсякденних життєвих проблем; включення до курсів на педагогічних факультетах такого змісту, як дослідження й запити дня, навички ХХІ століття та STEM-освіта, їх оновлення з урахуванням очікувань документу «Візія Міністерства національної освіти 2023» тощо.

На підставі здійсненого наукового пошуку можемо стверджувати, що питання змісту професійної підготовки вчителів природничих дисциплін у Туреччині є дискусійним та актуальним в умовах сучасності.

Перспективними вважаємо подальші дослідження  з  вивчення  впливу їх результатів на очікування учителів щодо курикулуму, врахування результатів досліджень, пов’язаних з оцінкою навчального плану, що може призвести до більш рішучого поступу щодо розвитку змісту та обсягу навчальних програм в Україні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-12

Як цитувати

ПОСТРИГАЧ, Н. (2025). РОЗВИТОК ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У ТУРЕЧЧИНІ. Comparative Professional Pedagogy, 15(1), 16–23. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2025-15(1)-2