УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • ВАСИЛЬ КОСТИНЮК Національний університет біоресурсів і природокористування Українии https://orcid.org/0009-0006-4921-2209

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(2)-14

Ключові слова:

національна самосвідомість, зарубіжний досвід, громадянські цінності, соціальні зміни, національні символи, національні традиції, освітні стратегії, глобалізація

Анотація

У статті здійснено узагальнення зарубіжного досвіду формування національної самосвідомості студентів у різних країнах світу. Особлива увага приділена методам і стратегіям, що використовуються в освіті для розвитку національної ідентичності та гордості за свою країну серед молоді. Розглянуто приклади країн з різними культурними, політичними та історичними контекстами, таких як Казахстан, Азербайжан, Японія, Франція, США, Німеччина. Проаналізовано роль історії, культури, національних символів, ритуалів і свят у процесах патріотичного виховання, а також значення демократичних цінностей і громадянської відповідальності для формування національної самосвідомості.

Розкрито трактування понять патріотизму та національної свідомості з точки зору аксіологічного (ціннісного) та діяльнісного підходів.

Значну увагу зосереджено на аналізі різних підходів до формування національної самосвідомості в країнах з різними політичними, культурними та соціальними традиціями. Важливим напрямом є вивчення того, як в умовах демократичних змін і глобалізації змінюються освітні стратегії та методи, фактори впливу на аспекти національно-патріотичного виховання у різних країнах.

У статті підкреслюється важливість інтеграції глобальних та локальних підходів у формуванні національної ідентичності студентів, врахування впливу глобалізації та технологічних змін на молодь. Окремо висвітлено питання адаптації освітніх практик до нових соціальних реалій і потреб молодого покоління, а також розвитку міжкультурної комунікації та громадянської активності.

Зясовано, що у країнах з розвиненими демократичними системами, таких як США, Канада та країни Європейського Союзу, процес формування національної самосвідомості часто поєднується з ідеями громадянської відповідальності, прав людини та інклюзивності.

Автор наголошує на необхідності врахування зарубіжного досвіду при вдосконаленні національних освітніх програм для стимулювання почуття патріотизму і національної гордості серед студентів в Україні. Вивчення міжнародних підходів, зокрема в контексті глобалізації, демократизації та технологічних змін, дозволить розробити ефективні стратегії патріотичного виховання, що враховують потреби сучасної молоді.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

КОСТИНЮК, В. (2024). УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ. Comparative Professional Pedagogy, 14(2), 142–156. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(2)-14