МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЯКОСТЕЙ ЛІДЕРСТВА СЛУЖІННЯ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ ЗАКЛАДІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ США
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(2)-18Ключові слова:
методика формування якостей лідерства служіння, студенти аграрних закладів фахової передвищої освіти, моральність, відповідальність, емпатія, системний, аксіологічний, діяльнісний підходи, СШААнотація
Стаття присвячена обґрунтуванню методики формування якостей лідерства служіння студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти, як комплексному, системному, алгоритмічному способу досягнення педагогічної мети, що охоплює цільовий, методологічний, змістовий, операційний, результативний та контрольно-корекційний компоненти. Методика представлена як шлях, спосіб реалізації завдань формування якостей лідерства служіння, і як процес, що розгортається у просторі та часі, який включає інформаційний, спонукальний, діяльнісний, рефлексивний етапи, що передбачає підбір доцільних методів, форм і прийомів реалізації завдань формування якостей лідерства служіння здобувачів аграрних закладів фахової передвищої освіти.
У статті методика формування якостей лідерства служіння студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти представлена за допомогою методу моделювання, що дозволило відобразити її складові елементи у зв’язках і залежностях у рамках цілісної системи. Підкреслюється, що методика формування якостей лідерства служіння студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти детермінована актуальною соціальною потребою щодо підготовки сільськогосподарських кадрів з вираженими лідерськими здатностями служіння людству, країні, організації, господарству, економічним і продовольчим потребам громадян України із дотриманням у веденні агрогосподарства принципів сталого розвитку суспільства, декарбонізації виробництва, забезпечення екологічно чистої продукції для споживачів. Соціальна потреба визначає цільовий компонент, що відображає відповідну мету формування якостей лідерства служіння студентів аграрних закладів фахової передвищої освіти з послідовним вирішенням завдань щодо надання інформації про сутність та приклади лідерства служіння, актуалізації потреб у діяльності з позиції лідерства служіння, створення умов для формування навичок лідерства служіння, як найвищої міри прояву сформованих внутрішніх психологічних утворень з подальшим їх самовдосконаленням на рефлексивному етапі.
У статті представлено запозичений при розробці змістового компоненту методики досвід Департаменту сільського господарства США щодо реалізації програми підготовки лідерів для сільської місцевості, який втілено у програмі і русі молоді під назвою «4-H» (head, heart, hand, health) – цінностей, які відповідають ідеалу лідерства служіння у сільськогосподарському виробництві, коли голова, серце, руки, здоров’я слугують спільності, громаді, країні і світу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 ОЛЕГ МОРОЗ
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.