ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ В БРИТАНСЬКИХ ТА АМЕРИКАНСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-6Ключові слова:
вчитель іноземної мови, освітня програма, ступінь бакалавра/ магістра у галузі іншомовної освіти або викладання іноземної мови, прикладна лінгвістика для викладання мови, США, Велика Британія, університет, викладання іноземної мовиАнотація
У статті досліджено передовий досвід підготовки вчителів іноземних мов у провідних університетах Великої Британії та США. З’ясовано, що для отримання кваліфікації вчителя іноземної мови в обох країнах необхідно здобути ступінь бакалавра або магістра з іншомовної освіти або викладання іноземної мови, який забезпечується освітніми програмами у галузі «Викладання/Освіта» або «Прикладна лінгвістика для викладання мови» (точне формулювання програми може відрізнятися залежно від закладу).
Охарактеризовано стандарти підготовки вчителів іноземних мов в обох країнах, проаналізовано навчальні програми, плани, обов’язкові та вибіркові предмети, особливості педагогічної практики та наукових досліджень для майбутніх вчителів іноземних мов.
Проведено порівняльний аналіз британських та американських освітніх програм підготовки вчителів іноземної мови. Виокремлено такі їхні подібні ознаки: поєднання професійних навчальних предметів і загальних теоретичних; спрямованість на розвиток методичних навичок, вміння складати плани-конспекти уроків; організація програм обміну студентами; тісна співпраця студентів і викладачів; широке використання мультимедійних технологій; адаптація до індивідуальних вимог і потреб студентів; переважання індивідуальної роботи студентів у навчальному навантаженні; міждисциплінарний характер навчання; диференціація та спрямованість на реалізацію професійних цілей студентів; гнучкість і різноманітність навчальних програм; включення до змісту навчання позакласних форм роботи. Дещо відмінною для обох країн є специфіка побудови освітніх програм підготовки вчителів іноземних мов – у США вони більш практико-орієнтовані, тоді як у Великій Британії студенти поступово переходять від теорії до практики. Британські освітні програми більше зосереджені на мовних дисциплінах, тоді як американські – на соціокультурних аспектах використання мови та формуванні соціокультурної компетентності студентів.
Посилання
American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL) (2013). Program Standards for the Preparation of Foreign Language Teachers. Retrieved from: https://www.actfl.org/sites/default/files/caep/ACTFLProgramStandards2013.pdf
Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27, 10–20.
Cambridge College (2021). Teaching English as a Second Language. Retrieved from: https://www.cambridgecollege.edu/degree/teaching-english-second-language
DeMonte, J. (2013). High-quality professional development for teachers: Supporting teacher training to improve student learning. Washington, DC: Center for American Progress.
Department for Education (2021). Teachers’ Standards Guidance for school leaders, school staff and governing bodies. Retrieved from: https://assets.publishing./ service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1040274/Teachers__Standards_Dec_2021.pdf
Johnson, K. E. (2006). The sociocultural turn and its challenges for second language teacher education. TESOL Quarterly, 40(1), 235-257.
Korthagen, F. (2017). Inconvenient truths about teacher learning: towards professional development. Teach Teach. 23, 387–405.
Lancaster University (2022). Applied Linguistics and TESOL MA. Retrieved from: https://www.lancaster.ac.uk/study/postgraduate/postgraduate-courses/applied-linguistics-and-tesol-ma/
Lieberman, A., and Miller, L. (2014). Teachers as professionals: evolving definitions of staff development. In: Handbook of professional development in education: Successful models and practices, PreK-12, Eds, L. Martin, S. Kragler, D. Quatroche, K. Bauserman, and A. Hargreaves (New York: Guilford), 3–21.
Snow, M. A. (2005). Key themes in TESOL MA teacher education. In D. J. Tedick (Ed.). Second language education: International perspectives (pp. 261–272). Mahwah; New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Troyan, Francis. (2012). Standards for Foreign Language Learning: Defining the Constructs and Researching Learner Outcomes. Foreign Language Annals, 45.