НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ КОМУНІКАТИВНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-2

Ключові слова:

нетрадиційні методи, комунікативно-орієнтоване навчання, майбутні вчителі іноземної мови, заклади вищої освіти, методичні прийоми, комунікативні ігри, США

Анотація

У статті розглядаються нетрадиційні методи комунікативно-орієнтованого навчання майбутніх вчителів іноземної мови у закладах вищої освіти в США, які спрямовані на формування умінь адекватно висловлювати думки на конкретній мові. Основним принципом комунікативно-орієнтованого навчання є мовна діяльність. Учасники спілкування повинні навчитися вирішувати реальні та умовні завдання спільної діяльності за допомогою іноземної мови. Навчання при цьому відбувається через завдання (activities), які реалізуються за допомогою методичних прийомів (techniques) та вправ (exercises). Прикладом нетрадиційних методів спілкування студентів на заняттях іноземної мови у закладах вищої освіти в США є завдання таких видів: комунікативні ігри (communication games); комунікативні стимуляції (communicative stimulations in role-plays and problem-solving); вільне спілкування (socialization). Призначення комунікативних завдань в тому, щоб спонукати студентів до вирішення нових завдань спілкування за допомогою мовних засобів, засвоєних на основі вихідних полілогів. Особливу увагу приділено трискладовій формі виконання комунікативно-орієнтованих завдань (three-phase frame-work), які виконуються у три етапи: підготовчий (pre-activity); виконавчий (while-activity); підсумковий (post-activity). Зазначено, що важливу роль при реалізації нетрадиційних методів відіграє інформативна компетентність студентів, яка включає: інформаційні «фрейми» (frames); сформовані знання (schemata); мовну картину світу (language representation of the world) в її іншомовній формі; фонові знання (background knowledge); загальний кругозір (general knowledge). Встановлено, що особливу увагу при використанні нетрадиційних методів комунікації майбутніх вчителів на заняттях іноземної мови у закладах вищої освіти в США слід приділяти комунікативним умінням. Проаналізовано комунікативні навички студентів, які поділяються на такі блоки: 1. Вимоги до навчання говорінню. Сфери спілкування і тематика (вміння спілкуватися з однолітками). 2. Діалогічна мова (різні види діалогів, розпитування, обмін думками, інформацією тощо). 3. Монологічна мова (висловлювання, переказ почутого, побаченого чи прочитаного тощо). Кожний з трьох блоків має на увазі розвиток певних комунікативних навичок. Автори розглянули декілька прикладів нетрадиційних методів комунікативно-орієнтованого навчання майбутніх вчителів іноземної мови у закладах вищої освіти в США, а саме: «скетч», «рольову гру», «круглий стіл», «дискусію».

 

Посилання

Beckett, G. & Slater, T. (2005). The Project Framework: a tool for language, content, and skills integration. ELT Journal, 59, 108–116.

Felder, R. & Henriques, E. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annals, 28 (1), 21-31.

Frydrychov, B. (2015). Games in the Teaching of English. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 191, 1157–1160.

Hodovanets, N. & Lehan, V. (2016). To the Summary of Alternative Methods of Teaching Foreign Languages.International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE”, 3 (7), 29–31.

Jacobs, G. (2016). Simple, Powerful Strategies for Student Centered Learning. Springer Briefs in Education. Springer.

Kamalja, D., Khatik, S., & Hitesh, T. (2014). Modern Approaches and Methods in Teaching English Language. International Journal of Research & Innovation. International Journal of Research & Innovation, 2 (3), 8–12.

Morreale, Sh. P. & Pearson, J. (2008). Why Communication Education is Important: The Centrality of the Discipline in the 21st Century. Communication Education, 57 (2), 224–240.

Mubaslat, M. (2012). The Effect of Using Educational Games on the Students’ Achievement in English Language for the Primary Stage. International review of social sciences and humanities, 4 (2), 1–14.

Richards, J. (2006). Communicative Language Teaching Today. Cambridge University Press, New York.

Savignon, S. (1983). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. Addison-Wesley Publishing Co., Reading, MA.

Sigurðardóttir, S. (2010). The use of games in the language classroom. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 7 (2), 6–25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

ОРЛОВСЬКА, О., & МАРТИНЮК, О. (2023). НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ КОМУНІКАТИВНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В США. Comparative Professional Pedagogy, 13(2), 16–24. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(2)-2