ДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ ІЗРАЇЛЮ

Автор(и)

  • АЛІНА ВОЄВОДА Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0003-1844-6759

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-7

Ключові слова:

вища освіта, дуальна освіта, дуальна форма навчання, Ізраїль, педагогічна освіта, підготовка вчителя

Анотація

У статті представлено результати аналізу проблеми стану впровадження дуального навчання в системі вищої освіти Ізраїлю. Установлено, що впродовж останніх років зростають тенденції до розширення галузей, в яких застосовуються дуальність навчання, зокрема й у багаторівневих системах неперервної педагогічної освіти. У закладах вищої педагогічної освіти Ізраїлю створюють умови для різних моделей підготовки учителів: основної, додаткової, паралельної та індивідуальної.  

У процесі дослідження виявлено, що нині є специфічні чинники, які суттєво впливають на розуміння дуальної форми навчання в контексті ізраїльських реалій. В Ізраїлі дуальну форму навчання розглядають як одну з ключових моделей професійної освіти, яка включає зв'язок із підприємствами, поєднання теоретичного та практичного навчання, а також підготовку студентів до реальних вимог ринку праці. В Ізраїлі існують програми, спеціально розроблені для дорослих, які сприяють  отриманню професійних сертифікатів, що видаються Міністерством соціальної політики. Вагомими є державні програми з метою підвищення рівня зайнятості серед фахівців, які перекваліфіковуються (центри консультування з професійної кар’єри, семінари з технологій працевлаштування, спільні дослідження з роботодавцями з метою ідентифікації актуальних професій та кваліфікацій та підтримка провайдерів, які надають відповідні освітні послуги).

Сукупність методів теоретичного дослідження стану впровадження дуального навчання в системі вищої педагогічної освіти Ізраїлю сприяють визначенню основних тенденцій її розвитку в XXI столітті, зокрема  дотримання стандартів забезпечення якості освіти. Зроблено висновок, що значним здобутком системи освіти Ізраїлю є моделі, які забезпечують продуктивну зайнятість майбутніх фахівців та релевантність їх кваліфікації вимогам ринку праці. Загалом можна констатувати, що практичний досвід Ізраїлю з реалізації дуального навчання в системі педагогічної освіти можна використовувати в Україні для реалізації стратегічних цілей забезпечення якості підготовки майбутніх учителів.

Посилання

Воєвода, А. Л., Матяш, О. І., & Михайленко, Л. Ф. (2022). Трансформаційні процеси у нормативно-правових засадах розбудови системи педагогічної освіти Ізраїлю. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021, 64, 233 -242.

Закон України «Про вищу освіту» (2014). https://zakononline.com.ua/documents/ show/357262___552664.

Закон України «Про освіту» (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 2145-19#Text

Ласер Е. (2017). Розвиток інноваційної економіки в умовах військового конфлікту. https://dan-it.com.ua/uk/blog/rozvitok-innovacijnoyi-ekonomiki-v-umovah-vijskovogo-konfliktu/

Atidim in IDF. ATIDIM (2023). Be realistic. Dream https://atidimidf.co.il/wp-content/uploads/2023/08/%D7%97%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%9C%D7%/ 93%D7%A4%D7%95%D7%A1-%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%AA-/compressed.pdf

Adler, H., Ariav, T., Dar, H., & Kfir, D. (2001). Chinuch tov perusho morim tovim, ktav emda al shipur kuach adam be'hora'a [Good education means good teachers: Position paper on improving teaching personnel]. Jerusalem: The Center for the Study of Social Policy in Israel

Ben Rabi, D., & King, D. T. (2013). Apprenticeship and Work-based Learning in Israel. OECD Education Working Papers, No. 105, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/5jxvd5rk3tnx-en.

Cochran-Smith, M., & Fries, M. K. (2021). Sticks, stones, and ideology: the discourse of reform in teacher education. Educational Researcher, 30(8), 3- 15.

Central Bureau of Statistics (2022). Projections for Israel population until 2065. Tables and diagrams. https://www.inss.org.il/strategic_assessment/israeli-demographics/

Darling-Hammond, L., Zielezinski, M., & Goldman, S. (2014). Using Technology to Support At-Risk Students’ Learning, Stanford Center for Opportunity Policy in Education. https://edpolicy.stanford.edu/sites/default/files/scope-pub-using-technology-report.pdf.

Іsrael Council for Higher Education. (2022). Institutions. https://che.org.il/ en/institutions/.

Israel (2023). Education at a Glance 2023: OECD Iicators, OECD Publishing, Paris. https://www.oecd.org/education/education-at-a-glance/

Hiebert, J., Gallimore, R., & Stigler, J. W. (2002). A knowledge base for the teaching profession: What would it look like and how can we get one? Educational Researcher, 31(5), 3-15.

Kuczera, M., Bastianić, T., & Field, S. (2018). Apprenticeship and Vocational Education and Training in Israel. OECD Reviews of Vocational Education and Training. https://www.oecd.org/israel/apprenticeship-and-vocational-education-and-training-in-israel-9789264302051-en.htm

King, J. (2017). The Involvement of Five Ministries in Training for the Labour Market, prepared by Myers-JDC-Brookdale Institute at the request of the Ministry of Labour, Social Affairs and Social Services

Margolin, I., & Ezer, H. (2023). The emergence of a teacher educators’ learning community: Open and hidden discourse. Scholar-Practitioner Quarterly, 2(1), 61-78.

Margolin, I., & Zellermayer, M. (2015). Beguf rishon: Amitut michlala sade [A partnership between college and schools]. Tel Aviv: Mofet Institute and Levinsky College of Education.

Ministry of Economy (2016). Israel Innovation Authority Report, Ministry of Economy, Jerusalem. OECD (2018a), OECD Economic Surveys: Israel 2018, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.17 87/eco_surveys-isr-2018-en.

Mevorach, M., & Ezer, H. (2010). The Importance of Change: Changes at a Teacher Education College in Israel-Declared and Perceived Aspect.s. International Journal of Education Policy and Leadership, 5(1), http://www.ijepl.org

Moore, A. (2004). The good teacher: Dominant discourses in teaching and teacher education. London: Routledge Falmer. https://ebookppsunp.files.wordpress.com/ 2016/06/alex_moore_the_good_teacher__dominant_discourses_in_teaching_and_teacher_education__2004.pdf

Rabi, В. (2020). Apprenticeship and Work-Based Learning in Israel. Background Report for Israel Project: Aiming High – Review of Apprenticeship.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-30

Як цитувати

ВОЄВОДА, А. (2024). ДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ ІЗРАЇЛЮ. Comparative Professional Pedagogy, 14(1), 57–65. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-7