ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІВ-ХОРЕОГРАФІВ У США
DOI:
https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-12Ключові слова:
професійний розвиток, педагог-хореограф, форми та програми професійного розвитку, США, професійна компетентність, викладання танцю, педагогічна та хореографічна освітаАнотація
Стаття присвячена розкриттю організаційних засад професійного розвитку педагогів-хореографів у досвіді США. З’ясовано вимоги до професійної компетентності педагогів-хореографів та їхні потреби у контексті сучасних тенденцій розвитку хореографії і хореографічної освіти. Ці тенденції (використання цифрових технологій в мистецькій педагогіці; запровадження міждисциплінарних підходів у підготовку педагогів-хореографів; акцент на інклюзивність й культурну диверситивність; удосконалення професійних стандартів та процедури сертифікації; запровадження онлайн освіти) відображають стрімкий розвиток і сучасні виклики у галузі хореографічно-педагогічної освіти в США, спрямовані на підготовку компетентних професіоналів у сфері педагогіки танцю. Проаналізовано діяльність фахових організацій, які популяризують хореографічну освіту та здійснюють підтримку професійного розвитку педагогів-хореографів. Охарактеризовано програми (WeTeachNYC) та форми організації професійного розвитку педагогів-хореографів у досвіді США (майстер-класи і воркшопи, інтенсивні тренінги, стажування, участь у танцювальних проєктах і виставах, самоосвіта, участь у професійних конференціях і семінарах тощо). Особливу увагу приділено сертифікатним програмам: програмі «Certificate in Dance Education» від Національної організації танцювальної освіти; «Certificate Programs» від Танцювального центру Бродвей; «Certificate in Dance» від Школи Juilliard; «Certificate Programs» від Фестивалю американського танцю. Визначено мотиватори і шляхи стимулювання педагогів-хореографів до професійного розвитку. Обґрунтовано, що концепція професійного розвитку педагога-хореографа охоплює комплекс підходів та стратегій, спрямованих на покращення навичок, знань і професійних можливостей в галузі викладання танцю. Зроблено висновок, що американському суспільству потрібні педагоги-хореографи, які не лише мають необхідні високі професійні знання та творчий потенціал, а й психологічно готові до постійного оновлення, удосконалення професіоналізму, здатні оцінити нові тенденції сучасного розвитку хореографічного мистецтва, швидко адаптуватися до них.
Посилання
Barron, R. (2021). Free arts integration professional development for teachers. https://www.richlandsource.com/2021/07/15/free-arts-integration-professional-development-for-teachers/.
Brown, A. K., Koff, S. R., Meiners, J., & Svendler Nielsen, C. (2015). Dance learning in motion: Global dance education. In C. F. Stock & P. Germain-Thomas (Eds.), Contemporising the past: envisaging the future, refereed proceedings of the 2014 World Dance Alliance Global Summit, Angers, 6–11 July. http://www.ausdance.org.au.
CONTRA-TIEMPO. Official site. (2024). https://www.contra-tiempo.org/ana-maria-alvarez.
Koff, S. R. (2015). Applied dance curriculum: A global perspective. In C. S. Nielsen & S. Burridge (Eds.), Dance education around the world: Perspective on dance, young people and change. London: Routledge.
Koff, S. R. (2016). Innovative instructional strategies for teaching dance. Dance Education in Practice, 2(2), 13-17.
Oliver, W., & Risner, D. (2017). Dance and Gender: An EvidenceBased Approach. Gainesville, FL: University Press of Florida.
Professor Jill Beck with class. (Dance instructor?) (2024). https://calisphere.org/ item/ark:/81235/d88p5vm32/"/
Risner, D. (2009). Stigma and Perseverance in the Lives of Boys Who Dance: An Empirical Study of Male Identities in Western Theatrical Dance Training. Mellen Press, Studies in Dance Series. Lewiston, NY: The Edwin Mellen Press, Ltd.
Risner, D., & Kerr-Berry, J. (2015). Gender, Sexuality and Identity: Critical Issues in Dance Education. New York: Routledge.
The American Dance Institute's Dance Teacher Certification Program (2024). https://www.americandanceinstitute.com/dance-teacher-certification/
The EdD in Dance Education doctoral program at Teachers College of Columbia University (2024). https://www.tc.columbia.edu/arts-and-humanities/dance-education/ "College.
The National Dance Education Organization (2024). https://www.ndeo.org/.
The National Dance Teachers Association of America (2024). https://national/ danceteachersofamerica.com/.
The Blueprint for Teaching and Learning in Dance: PreK-12 (2024). https://www.weteachnyc.org/resources/resource/dance-blueprint-for-teaching-and-learning/.
What does a Dance Teacher do? (2024). https://www.berklee.edu/careers/ roles/dance-teacher.