ПРОЄКТ «ТЕХНОЛОГІЯ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ» ЯК ОСНОВА ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ У ПРОЦЕСІ ФУНДАМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ: ІЗРАЇЛЬСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-15

Ключові слова:

проєкт, фундаментальна підготовка, майбутні вчителі фізики, екологічна освіта, технологія екологізації навчального закладу, педагогічний університет, фундаменталізація, інтеграція

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема фундаментальної підготовки майбутніх учителів фізики в університетах, яка спрямована на розширення зв'язків між теорією та практикою, інтеграцію природничих наук та екологічної освіти, фахових дисциплін та екологічного виховання, на формування дослідницької, природничо-наукової та екологічної компетентності студентів. Зазначено, що для вирішення вище зазначених завдань слід приділяти увагу спільній проєктній діяльності викладачів навчальних закладів та майбутніх учителів фізики, яка виступає основою фундаментальної підготовки студентів. Автором презентовано проєкт «Технологія екологізації навчального закладу» як один із засобів екологічної освіти майбутніх учителів фізики під час фундаментальної підготовки в педагогічному університеті. Особливу увагу приділено завданням проєкту: 1) визначити екологічні основи створення зелених насаджень у навчальних закладах; 2) описати функціональні зони у навчальному закладі для здійснення їх благоустрою; 3обґрунтувати функції зелених насаджень у дворі навчального закладу; 4) розробити технологію озеленення двору навчального закладу; 5) дослідити міжнародний досвід озеленення двору Аріельського університету (Ізраїль). Проєкт реалізовувався на засадах педагогіки партнерства, кроскультурної комунікації, мережевої міжвузівської співпраці Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка та Аріельського університету.

Висвітлено особливості використання зарубіжних підходів (досвід Аріельського університету) до організації проектної діяльноссті майбутніх вчителів фізики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Зазначено, що для українських студентів проводилися онлайн-консультації для вирішення завдань проєкту,  студенти працювали з науковими джерелами, сайтом Аріельського університету та відвідували віртуальні екскурсії по території Аріельського університету. У результаті роботи над проєктом українські студенти презентували доповіді-презентації щодо технології екологізації навчального закладу та пропонували власні розробки ландшафтного дизайну для території Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.

Посилання

Bairak, O. M. & Cherniak, V. M. (2009). Naukovі pryntsypy optymіzatsiyi pryshkіl'nykh nasadzhen' [Scientific principles of optimization of school plantings]. Poltava: Verstka [in Ukrainian].

Bіlous, V. І. (2005). Dekoratyvne sadіvnytstvo (Osnovy kvіtnykarstva, dendrolohiyi ta ozelenennya) [Ornamental horticulture (fundamentals of floriculture, dndrology and landscaping)]. Uman' [in Ukrainian].

Blahoustrіy terytorіyi: Derzhavnі budіvel'nі normy Ukrayiny (DBN B.2.2-5:2011) [Improvement of territories. State building regulations of Ukraine] (2011). Kiiv. http://dreamdim.ua/wp-content/uploads/2019/01/DBN-B225-2011.pdf [in Ukrainian].

Budynky ta sporudy shkіl'nykh zakladіv: Derzhavnі budіvel'nі normy Ukrayiny (DBN V.2.2-4-97) [Buildings and buildings of school institutions]. (2011). Kiiv. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-158 [in Ukrainian].

Bunin, V. A. (1988). Kvitnykarstvo: praktykum. [Floriculture workshop]. Lviv: Vishha shkola [in Ukrainian].

Cherniak, V. M. (2010). Ozelenennya dilianky shkoly [Landscaping of the school site]. Ternopil: Bohdan [in Ukrainian].

Grynyova, M. M., & Velychko, R. M. (2019). Organіzatsiya konkursu z ekolohiyi “Ozelenennya podvіr’ya zakladu osvіty” sered uchnіvs'koyi ta students'koyi molodі yak skladova ekolohіchnoho vykhovannya [Organization of the competition on ecology “Landscaping of the yard of the educational institution” among pupils and students as a component of environmental education]. Materіaly Mіzhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi “Metodyka navchannya pryrodnychykh dystsyplin u serednіy ta vyshchiy shkolі” (XXVІ karishins'kі chytannya). Poltava: Astra [in Ukrainian].

Grynyova, M. V., & Velychko, R. M. (2020). Stavlennya poltavs'koyi uchnіvs'koyi ta students'koyi gromady do problem ozelenennya podvіr’ya zakladu osvіty [The attitude of the school and student community to the problems of greening the yard of educational institutions]. Tehnolohiyi profesіynoyi pіdhotovky maybutn'yoho vchytelya: suchasnі modelі і kompetentnіstnyi diskurs pedahohіky A. S. Makarenka: materіaly HІH Mіzhnar. nauk.-prakt. konf., 98-101. Poltava: FOP Garazha M.F. [in Ukrainian].

Grynyova, M. V., & Velychko, R. M. (2019). Tehnolohіya ozelenennya zakladu osvіty [Technology of landscaping of an educational institution]. Pryrodnycha nauka i osvіta: suchasnyi stan і perspektyvy rozvytku: materіaly ІІ Mіzhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi, 68-72. Harkіv: HNPU [in Ukrainian].

Grynyov, R., Velychko, R., & Goluvev, E. (2020). The experience of landscaping the yard of an educational institution on the example of Ariel University (Israel). Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Methods of teaching natural sciences in secondary and higher schools” (XXVI KARISHIN READINGS), 24-27. Poltava: Astra.

Konceptsiya ekolohіchnoyi osvіty Ukrayiny [Concept of environmental education of Ukraine] (2001). http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-148B3B2021C2C/ list-B407A47B26 [in Ukrainian].

Kurniak, L. M. (2015). Ekolohichna kultura: poniattia ta formuvannia [Ecological culture: concept and formation]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohiy Universytetu "Ukrayina", 10, 48-51 [in Ukrainian].

Levin, N., Lahav, H., Ramon, U., Heller, A., Nizry, G., Tsoar, A., & Sagi, Y. (2007). Landscape continuity analysis: A new approach to conservation planning in Israel. Landscape and Urban Planning, 79, 53-64. [in English].

Sovhira, S. V., Honcharenko, H. Ye., Liulenko, S. O, & Podzerei, R. V. (2011). Novi perspektyvni kultury dlia rekreatsiinoho vykorystannia v ozelenenni [New promising crops for recreational use in landscaping]. Zbirnyk naukovykh statei «III-ho Vseukrainskoho z’yizdu ekolohiv z mizhnarodnoiu uchastiu», 1, 261-264. [in Ukrainian].

Sovhіra, S. V., Honcharenko, H. Ye, Mіstryukova, L. M., Genzyora, T. M. (2010). Ekolohiya: ozelenennya navchal'noho seredovyshcha [Ecology: greening of the educational environment]. K.: Nauk, svіt [in Ukrainian].

Volodarets, S. O. (2012). Fіtontsydna aktyvnіst' derevno-kushchovyh lystyanyh roslyn v urbanoseredovyshchі [Phytoncidal activity of woody and shrubby leafy plants in the urban environment]. Pytannya bіoіndikatsiyi ta ekolohiyi, 17(1), 95-100 [in Ukrainian].

Wehe, J., Wolschke-Bulmahn, J., Bengsch M., & Albersmeier, S. (2011). Environmental Policy and Landscape Architecture. The Van Leer Jerusalem Institute Centre of Garden Art and Landscape Architecture (CGL). Leibniz University of Hannover Workshop. Hannover [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-30

Як цитувати

ГРИНЬОВ, Р. (2024). ПРОЄКТ «ТЕХНОЛОГІЯ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ» ЯК ОСНОВА ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ У ПРОЦЕСІ ФУНДАМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ: ІЗРАЇЛЬСЬКИЙ ДОСВІД. Comparative Professional Pedagogy, 14(1), 123–133. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-15