ОСОБЛИВОСТІ НАУКОВОЇ СПІВПРАЦІ ТА ОБМІНІВ МІЖ УКРАЇНОЮ ТА КИТАЙСЬКОЮ НАРОДНОЮ РЕСПУБЛІКОЮ

Автор(и)

  • ЇСЮАНЬ ВАН Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-18

Ключові слова:

Китайська Народна Республіка, Україна, наукова співпраця, наукові обміни, університет, науковий інститут, наукові дослідження

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей наукової співпраці та обмінів між Україною та Китайською Народною Республікою. З’ясовано, що міжнародна наукова співпраця та обміни передбачають трансфер технологій та інновацій, людського капіталу, сприяння розвитку талантів, що має позитивний вплив на особистісному, інституційному, національному та глобальному рівнях. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження, що висвітлює роль та значення міжнародної співпраці для розвитку людського капіталу і талантів, моделювання співпраці між Україною та Китаєм, проблеми міждисциплінарних досліджень та їх організації, особливості академічної мобільності, аспекти співпраці між країнами на початку ХХІ століття (глобалізаційні, політичні, освітні, наукові, культурні). Виявлено, що значна частка наукового співробітництва та обмінів між українськими та китайськими університетами реалізується за допомогою використання трьох механізмів: наукової співпраці між урядами двох країн через підписання відповідних міждержавних угод, наукового співробітництва та обмінів між закладами освіти, науковими інститутами в межах роботи над спільними проєктами, залучення посередницьких компаній для встановлення контактів і налагодження наукової співпраці між дослідницькими організаціями, закладами освіти, науковими інститутами. Визначено, що розвиток міжнародної наукової співпраці та обмінів між Україною та Китайською Народною Республікою продиктований вимогами часу та глобалізаційними процесами, що здійснюють вплив на різні сфери життєдіяльності суспільства. Сформовано висновок про те, що серед основних особливостей, що притаманні науковому співробітництву та обмінам між двома країнами є такі: зумовленість розвитку наукової співпраці та обмінів між університетами двох країн глобалізаційними процесами; довготривалість наукових контактів і співробітництва; взаємовигідне використання потенціалу кожної з країн у контексті наукової співпраці та обмінів; рівноправність в обміні та використанні результатів наукових досліджень. Визначено перспективи подальших наукових студій щодо аналізу особливостей розвитку співпраці у сфері вищої освіти та академічних обмінів.

Посилання

Belt and Road Portal (2021). International Cooperation: Profiles. https://eng./ yidaiyilu.gov.cn

Corsi, S., Feranita, F., Hughes, M., & Wilson, A. (2023). Universities as internationalization catalysts: Reversing roles in university–industry collaboration. British Journal of Management, 34(4), 1992-2014.

Jacob, M., & Meek, V. L. (2013). Scientific mobility and international research networks: trends and policy tools for promoting research excellence and capacity building. Studies in higher education, 38(3), 331-344.

Jia, H. (2017). Scientific collaborations shine on Belt and Road. National Science Review, 4(4), 652-657.

Leclerc, M., & Gagné, J. (1994). International scientific cooperation: The continentalization of science. Scientometrics, 31(3), 261-292.

Luukkonen, T., Persson, O., & Sivertsen, G. (1992). Understanding patterns of international scientific collaboration. Science, Technology, & Human Values, 17(1), 101-126.

Mukan, N., & Wang, Y. (2023a). Cooperation and academic exchange programss between Ukrainian and Chinese universities: the main features. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 8-9 (132-133), 146-155.

Mukan, N., & Wang, Y. (2023b). Cooperation and academic exchange programss between Ukrainian and Chinese universities: the methodological specificity of research. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 10(134), 201-209.

Rao, Z., & Huang, Y. (2023). The Impact of International Exchange programs and Cooperation on The Scientific Research Performance of Local Universities. International Journal of Education and Humanities, 10(2), 154-161.

Shih, T., & Forsberg, E. (2023). Origins, motives, and challenges in Western–Chinese research collaborations amid recent geopolitical tensions: findings from Swedish–Chinese research collaborations. Higher Education, 85(3), 651-667.

Xiyu, G. (2023). International scientific and technical cooperation between China and Ukraine. Bachelor’s dissertation. https://ela.kpi.ua/handle/123456789/61102

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-30

Як цитувати

ВАН, Ї. (2024). ОСОБЛИВОСТІ НАУКОВОЇ СПІВПРАЦІ ТА ОБМІНІВ МІЖ УКРАЇНОЮ ТА КИТАЙСЬКОЮ НАРОДНОЮ РЕСПУБЛІКОЮ. Comparative Professional Pedagogy, 14(1), 155–161. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(1)-18