DEVELOPMENT OF NON-FORMAL ADULT EDUCATION IN FOREIGN COUNTRIES

Автор(и)

  • LYUBOV VASHCHENKO Ivan Ziaziun Institute of Pedagogical and Adult Education of the NAES of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-13

Ключові слова:

формальна і неформальна освіта, навчання впродовж життя, освіта дорослих, валідація

Анотація

У статті представлено аналіз особливостей неформальної і формальної освіти. Специфіка формальної освіти полягає в довготривалості цілей, академічності змісту, здійсненні зовнішнього контролю якості освіти, структурованості, стандартизації, ресурсовитратності, наявності документа про отримання освіти. Неформальна освіта заснована на інтеграції навчання й життя. Вона охоплює навчальну діяльність для людей будь-якого віку (дітей, дорослих, людей похилого віку, незалежно, чи це дівчата, чи хлопці, жінки, чи чоловіки), у будь-якому життєвому середовищі (сім’я, школа, громада, робоче місце тощо) та через різноманітні форми, що разом задовольняють широкий спектр навчальних потреб. Автор робить висновок, що на сьогоднішній день протиставлення формальної та неформальної освіти визнано непродуктивним. Доцільними визнаються дії, засновані на взаємодоповненні різних видів освіти. Автор звертає увагу на валідацію неформальної освіти в зарубіжних країнах і наводить приклади нормативно-правового забезпечення цього процесу в таких країнах, як Великобританія (офіційне визнання неформальної освіти Департаментом бізнесу, інновацій та кваліфікацій відбулося в 2009 році), Франції (Закон «Про соціальну модернізацію» (2002) і введення в обіг французького законодавства поняття «валідація знань, набутих за допомогою досвіду» (Validation des Aquis de l'Expérience), Фінляндія (система валідації неформальної та інформальної освіти підтримується державою, процес підтвердження кваліфікації вдосконалюється і стандартизується), Нідерланди (Закон «Про професії у сфері освіти» (2004) і процедура оцінки EVC – Erkenning Verworven Competenties), Німеччина (два дослідницьких проекти: Weiterbildungspass (Паспорт безперервної освіти) і Lernkultur Kompetenzentwicklung (Розвиток компетенцій як культури навчання).

Посилання

Anishchenko O.V. (2019). Kontseptsiia rozvytku neformalnoi osvity doroslykh v Ukraini. 1(15), 20-39. URL: http://www.adult-education-journal.com.ua/index.php/ aej/article/view/89/52

Banit O.V. (2015). Suchasni tendentsii profesiinoho rozvytku personalu v systemi korporatyvnoi osvity. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy, 2, 28-38. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2015_2_6

Bretschneider, М., Preißer R. (2014). Sichtbarmachung und Anerkennung von informellem Lernen im Rahmen der individuellen Erstellung von Weiterbildungspässen. URL: http://www.die-bonn.de/esprid/dokumente/doc-2003/bretschneider03_02.pdf

Coombs, P. and Ahmed, M. (1974). Attacking Rural Poverty. How non-formal education can help, Baltimore: John Hopkins Press.

CONFINTEA VI/6. (2010). Belém Framework for Action: harnessing the power and potential of adult learning and education for a viable future. URL: https:// bit.ly/2WPfBXp

Dehtyarenko, O.V. i dr. (2011). Evropeyskiy opyit priznaniya professionalnyih kvalifikatsiy, poluchennyih v rezultate neformalnogo i spontannogo obucheniya. Minsk: RIPO. URL: https://textarchive.ru/c-2186507-pall.html

European Association for the Education of dults (EAEA): official site. (2021). URL: https://eaea.org/.

Fordham, P. E. (1993). 'Informal, non-formal and formal education programmes' in YMCA George Williams College ICE301 Lifelong Learning Unit 2, London: YMCA George Williams College.

Jeffs, T., Smith, M. K. (eds.) (1999). Using Informal Education. An alternative to casework, teaching and control?, Milton Keynes: Open University Press.

Lukianova, L.B. (2012). Neformalna osvita doroslykh yak nevidiemna skladova osvity vprodovzh zhyttia. Visnyk Cherkaskoho un-tu, 1(214), 94-97. URL: http://www.uaod.org.ua/data/PRO_OSVITU_DOROSLYH/unformal_OD.PDF

Simkins, T. (1977). Non-Formal Education and Development. Some critical issues, Manchester: Department of Adult and Higher Education, University of Manchester

Smith, M. K. (2001). ‘What is non-formal education?’, The encyclopedia of pedagogy and informal education. https://infed.org/mobi/what-is-non-formal-education/

The Learning Revolution. Department for Innovation, Universities and Skills. 2009. URL: http://dera.ioe.ac.uk/8762/1/7555.pdf

Validation of Formal, Non-Formal and Informal Learning: policy and practices in EU Member States / D. Colardyn, J. Bjоrnаvold // European Journal of Education. Vol. 39, № 1. 2004.

Vasylenko, O. (2014). Non-formal adult education as a realisation of humanistic approach in education. Osvita dotoslykh: teoriya, dosvid, perspektyvy, 1(8), 172–181. URL: https://lib.iitta.gov.ua/8143/1/Non-formal%20adult%20education.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-20

Як цитувати

VASHCHENKO, L. (2021). DEVELOPMENT OF NON-FORMAL ADULT EDUCATION IN FOREIGN COUNTRIES. Comparative Professional Pedagogy, 11(1), 95–100. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(1)-13