РЕТРОСПЕКТИВА РОЗВИТКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-13

Ключові слова:

історія, фармацевтика, Велика Британія, фармацевтична освіта, органи управління, нормативно-правові документи

Анотація

Стаття присвячена аналізу ретроспективи розвитку фармацевтичної освіти у Великій Британії. Встановлено, що фармацевтична освіта у Великій Британії має багату історію, яка починається з середини XIX століття. Сучасну історію фармації у Великій Британії можна простежити до заснування Фармацевтичного товариства в 1841 році.

Констатовано, що Королівське фармацевтичне товариство Великої Британії стало головною професійною організацією фармацевтів. З’ясовано, що перші фармацевтичні коледжі у Великій Британії були засновані у середині XIX століття. Перший ступінь бакалавра у галузі фармації (BSc) було запропоновано університетом Манчестера (1904 р.), а 1921 року у Лондонському університеті вперше започатковано підготовку фармацевтів за трирічною програмою бакалавра фармації (BPharm).

Встановлено, що у другій половині XX століття у Великій Британії були засновані факультети фармації в університетах і запроваджені програми бакалаврської та магістерської освіти в галузі фармації. Трирічну програму BPharm було припинено в 1997 році (разом з будь-якими іншими бакалаврськими програмами) і замінено чотирирічним магістром фармації (MPharm), щоб відповідати вимогам європейської Директиви про фармацевтів та Директиви про навчання 1985 року.

Охарактеризовано органи та організації фармацевтичної галузі Великої Британії, які забезпечують її керівництво та регулювання. Проаналізовано основні нормативно-правові документи, що регулюють діяльність університетів Великої Британії та законодавство у сфері фармацевтики і фармацевтичної освіти.

Встановлено, що фармацевтична освіта у Великій Британії була докорінно змінена з 2012 року запровадженням «інтегрованих» освітніх програм підготовки фармацевтів та набуває нових вимірів, зокрема в напрямі розвитку клінічної фармації та пацієнтоорієнтованої практики.

Зроблено висновок, що фармацевтична освіта у Великій Британії є добре організованою і надає майбутнім фахівцям широкий спектр знань та навичок.

Посилання

Anderson, S. (2001). The historical context of pharmacy. In: Taylor K, Harding G, eds. Pharmacy practice. London: Taylor & Francis, 3–30.

British Society for the History of Pharmacy (2023). Retrieved from https://www.bshp.org/.

Cox N. Four pharmacy education entrepreneurs in Victorian Britain: Robert Clay (1792-1876), John Abraham (1813-1881), John Muter (1841-1911) and George Wills (1842-1932) (2019). Pharmaceutical Historian, 49 (3), 74-82.

Historic qualifications leading to eligibility to be admitted to the Register and to Membership of the (Royal) Pharmaceutical Society of Great Britain ((R)PSGB). (2023). Retrieved from https://www.pharmacyregulation.org/sites/default/files/document/historic_/ qualifications_leading_to_the_register_and_to_membership_of_the_rps_of_gb.pdf.

History of the Society (2023). Retrieved from https://www.rpharms.com/about-us/history-of-the-society.

Human Tissue Act (2004). Retrieved from https://www.legislation.gov.uk/ ukpga/2004/30/contents.

Medicines Act (1968). Retrieved from https://www.legislation.gov.uk/ ukpga/1968/67.

Misuse of Drugs Act 1971. Retrieved from https://www.legislation.gov.uk/ ukpga/1971/38/contents.

Pharmacy Act (1852). Retrieved from https://vlex.co.uk/vid/pharmacy-act-1852-808049005.

Harding, G., Taylor, K. (Eds.) (2015). Pharmacy Practice. School of Pharmacy, University of London, London, UK

Pharmacy: The Report of a Committee of Inquiry Appointed by the Nuffield Foundation (1986). London: Nuffield Foundation.

Royal Pharmaceutical Society of Great Britain. (2004). Making pharmacy education fit for the future. Retrieved from http://www.rpsgb.org/pdfs/

Sosabowski, M., & Gard, P. (2008). Pharmacy education in the United Kingdom. American Journal of Pharmacy Education, 72(6), 130.

The General Pharmaceutical Council (GPhC). (2023). Retrieved from https://www.pharmacyregulation.org/

Третько, В., Шунков, В. (2022). Особливості професійної підготовки фармацевтів в університетах Великої Британії. Порівняльна професійна педагогіка, 12 (2), 35–44

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

ШУНКОВ, В. (2023). РЕТРОСПЕКТИВА РОЗВИТКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 13(1), 101–109. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-13