ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ УКРАЇНСЬКОЇ ТА НІМЕЦЬКОЇ СИСТЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ДОСЛІДЖЕННЯ КОНТРАСТІВ ТА ПОТЕНЦІЙНОЇ СПІВПРАЦІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПЕДАГОГІЦІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-15

Ключові слова:

порівняльний аналіз, українська система вищої освіти, німецька система вищої освіти, співробітництво, інтернаціоналізація, дослідження, професійна педагогіка

Анотація

У статті представлено комплексний порівняльний аналіз української та німецької систем вищої освіти, розглянуто їх відмінні риси та потенціал співпраці у сфері професійної педагогіки. Дослідження розкриває структурні відмінності систем вищої освіти, їхні міжнародні рейтинги, вимоги до вступу, плату за навчання, дослідження та інновації, політику інтернаціоналізації та перспективи партнерства. Критично розглядаючи ці аспекти, наше дослідження сприяє науковому дискурсу з порівняльної освіти та професійної педагогіки, проливаючи світло на значення міжнаціонального співробітництва у формуванні майбутнього вищої освіти.

У цій статті ми провели комплексний огляд наукової літератури, звітів, досліджень та відповідних документів про українську та німецьку системи вищої освіти, вивчили офіційні документи, політику та положення відповідних урядових та освітніх органів обох країн, використали статистичні дані, доступні з офіційних джерел, навчальних закладів та міжнародних організацій, щоб кількісно оцінити та порівняти різні аспекти систем освіти, такі як кількість студентів, програми навчання, результати досліджень та політику інтернаціоналізації.

У більш широкому науковому контексті це дослідження робить значний внесок у дискурс про порівняльну освіту та професійну педагогіку. У результаті аналізу багатогранних аспектів функціонування обох систем, дослідження виявляє основну динаміку, яка формує їхні освітні парадигми. Висвітлення міжнаціональної співпраці як інструментарію у формуванні траєкторії вищої освіти підкреслює наукове значення статті. Підсумовуючи, це дослідження покращує розуміння обох систем освіти, передбачає нові траєкторії міжнародної співпраці та підкреслює її науковий імператив у формуванні майбутнього вищої освіти.

Посилання

DAAD-Bildungssystemanalyse – Daten und Diagramme. (2022). Retrieved from https://www.daad.de/de/bildungssystemanalyse-daten-und-diagramme/?countries=83-2022&countries=232-2022&chapter=16&subchapter=31

German Academic Exchange Service (2023). SCImago Journal & Country Rank. Retrieved from https://www.scimagojr.com/countrysearch.php?country=DE.

Higher education levels and scientific degrees. (2023). Retrieved from: https://mon.gov.ua/eng/osvita/visha-osvita/rivni-vishoyi-osviti-ta-naukovi-stupeni

Kremen, V., (Ed.). (2016). National report on the state and prospects of education development in Ukraine. Kyiv: Pedagogical thought.

Overview of cooperation with Germany: Ukraine. (2020). Retrieved from https://www.kooperation-international.de/laender/europa/ukraine/zusammenfassung/ueberblick-zur-kooperation-mit-deutschland

QS World University Rankings 2023. (2023). Retrieved from https://www./ topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2023?&countries=de

Support for the internationalization of Ukrainian universities. (2023). Retrieved from www.daad.de/internationalisierung-ukraine

The Common European Higher Education Area – Achieving Goals. (2005). The Conference of European Ministers responsible for Higher Education. Bergen, Norway.

The history of the Federal Ministry of Economics and Climate Protection. (2023). Retrieved from https://www.bmwk.de/Redaktion/DE/Textsammlungen/ Ministerium/ geschichte-des-bmwi.html#:~:text=Ludwig%20Erhard%20sind%20bis%20heute,Werner%/ 20M%C3%BCller%20geleitet.

What next after TRANSFORM? (2001). Successful help for the transformation of vocational training in Central and Eastern Europe. Retrieved from https:// www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjt3oqaiPv_AhVxR_EDHVfrCWgQFnoECA4QAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.bibb.de%2Fveroeffentlichungen%2Fde%2Fpublication%2Fdownload%2F606&usg=AOvVaw2vybZEDUapNA8PCg2mekTH&opi=89978449

Zimmermann G., Schwaika O. (2021). DAAD-Bildungssystemanalyse – Ukraine. Daten & Analysen zum Hochschul- und Wissenschaftsstandort. Retrieved from: https://www.daad.de/de/laenderinformationen/europa/ukraine/ueberblick-bildung-und-wissenschaft/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

ПЕТРОВА, С. (2023). ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ УКРАЇНСЬКОЇ ТА НІМЕЦЬКОЇ СИСТЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ДОСЛІДЖЕННЯ КОНТРАСТІВ ТА ПОТЕНЦІЙНОЇ СПІВПРАЦІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПЕДАГОГІЦІ. Comparative Professional Pedagogy, 13(1), 117–131. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2023-13(1)-15