ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В АВСТРАЛІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-6

Ключові слова:

вища освіта Австралії, освітня інтеграція, Національна кадрова стратегія, неперервна освіта, наукові дослідження, співпраця підприємств та університетів

Анотація

Вивчення зарубіжного досвіду є необхідним для інноваційної модернізації вітчизняної вищої освіти. Освіта Австралії гарантує успішне навчання, оволодіння новітніми технологіями, перспективний розвиток, вдале працевлаштування випускників у майбутньому, що зумовлює інтерес до тенденцій розвитку вищої освіти цієї країни. Мета статті – окреслення основних тенденцій розвитку вищої освіти Австралії. Для підготовки статті використано теоретичні методи, а саме загальнонаукові (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація, які сприяли виокремленню основних ідей для визначення ключових тенденцій розвитку вищої освіти Австралії) та конкретно-наукові (причинно-наслідковий аналіз, що допоміг дослідити вплив міжнародної та державної освітньої політики на розвиток вищої освіти в країні). Визначено характерні риси освітньої політики Австралії: освіта займає пріоритетне місце в структурі соціально-економічного розвитку; постійна професійна підготовка висококваліфікованих спеціалістів; надійна нормативна база як показник високого рівня австралійської системи освіти. Виявлено такі основні тенденції  розвитку вищої освіти Австралії: сектор вищої освіти розвивається за державного фінансування та на основі законів уряду, що працюють на перспективу, вдосконалення умов з надання освітніх послуг; австралійська система вищої освіти успішно співпрацює з Європейським простором вищої освіти, чия інтеграція базується на ґрунтовному дотриманні національних традицій і тенденцій; наявна тісна співпраця підприємств та університетів, підтримка і розвиток наукових досліджень; Національною кадровою стратегією (2022–2027 рр.) визначено  скоординований підхід для вирішення проблеми контролю кадрів (працевлаштування студентів та їх подальше професійне становлення); запорукою освітнього успіху є  навчання впродовж життя. Виокремлення основних тенденцій розвитку вищої освіти Австралії допоможе в подальшому визначити особливості підготовки фахівців з англійської філології в університетах країни.

Посилання

Australian Government. Department of Education, Skills and Employment (2022). Higher Education. Australia’s research strengths. Retrieved from https://www.dese./ gov.au/higher-education/australias-research-strengths.

Australian Government. Department of Education, Skills and Employment. (2022). International Education Engagement. Retrieved from https://www.dese.gov.au/ international-education-engagement.

Australian Government. Federal Register of Legislation (2003). Higher Education Support Act 2003. No. 149. Retrieved from https://www.legislation.gov.au/Details/C2017C00003.

Australian Government (2022). National Workforce Strategy 2022-27. Retrieved from https://www.dese.gov.au/workforce/resources/national-workforce-strategy-2022-2027

Budget (2022-2023) (2022). Australia’s plan for a stronger future. Retrieved from https://budget.gov.au/2022-23/content/overview/index.htm.

Chmutova, I. (2017). Analiz svitovykh modelei upravlinnia vyshchoiu osvitoiu u kontekstii zabezpechennia avtonomii VNZ [Analysis of global models of higher education management in the context of ensuring the autonomy of universities]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu: Seriia: Ekonomichni nauky [Journal of Kyiv National University of Technologies and Design: Economical Sciences], # 4, 14–23. (in Ukrainian)

Debych, M. (2019). Teoretychni zasady internatsionalizatsii vyshchoi osvity: mizhnarodnyi dosvid [Theoretical foundations of internationalization of higher education: international experience]. National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Institute of Higher Education. Nizhyn. (in Ukrainian)

Hlushok, L. (2013). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv doshkilnoi osvity v universytetakh Avstralii [Professional training of preschool education specialists in Australian universities]. PhD thesis. Mykhailo Kotsyubynskyi Vinnytsya State Pedagogical University. Vinnytsia. (in Ukrainian)

Kobiuk, Yu. (2020). Profesiina pidhotovka maibutnih vchuteliv pochatkovyh klasiv v Avstralii ta Ukraini: spilne ta vidminne [Professional training of future primary school teachers in Australia and Ukraine: common and different]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini teсhnologii: naukovyi zhurnal [Pedagogical Sciences: theory, history, innovative technologies – scientific journal], # 2 (96), 256-264. (in Ukrainian)

Movchan, L. (2012). Profesiina pidhotovka bakalavriv silskoho hospodarstva v universytetah Avstralii [Professional training of bachelors of agriculture in universities in Australia]. PhD thesis. Mykhailo Kotsyubynskyi Vinnytsya State Pedagogical University. Vinnytsia. (in Ukrainian)

Parliament of Australia (2022). Lifelong Learning and Its Implications for Education and Training Policy. Retrieved from https://www.aph.gov.au/Parliamentary_/ Business/Committees/Senate/Education_Employment_and_Workplace_Relations/Completed_inquiries/Pre1999/beyond/report/c01

Slozanska, H. (2011). Osoblyvosti rozvytku sotsialnoi osvity Avstralii v period hlobalizatsii [Features of the development of social education in Australia in the period of globalization]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota [Scientific journal of Uzhhorod National University: Pedagogy and Social Work], # 22, 144–147. (in Ukrainian)

Sugimoto, K. (2006). Australia’s transnational higher education in the Asia-Pacific region: Its strategies and quality assurance. Transnational Higher Education in Asia and the Pacific Region RIHE International, Series No.10. Research institute for higher education. Hiroshima University. Hiroshima.

Ternbull, M (2010). Turnbull to cross floor. Transcript of Malcolm Turnbull's Speech to the House of Representatives on the Carbon Pollution Reduction Scheme Bills. Retrieved from https://www.smh.com.au/environment/climate-change/turnbull-to-cross-floor-read-his-full-speech-20100208-nmrs.html.

Universities Australia. (2016). Clever collaborations: the strong business case for partnering with universities. Retrieved from https://www.universitiesaustralia.edu.au/ publication/clever-collaborations/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

БАРАНОВСЬКА, Л., & ЖУРАВЕЛЬ, Н. (2022). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В АВСТРАЛІЇ. Comparative Professional Pedagogy, 12(1), 61–69. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(1)-6