ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ: АМЕРИКАНСЬКА ТА БРИТАНСЬКА МОДЕЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-9

Ключові слова:

юридична освіта, соціально-правова підготовка, майбутні юристи, США, Велика Британія, особливості, практика

Анотація

У статті означено вплив міжнародної співпраці на реалізацію освітніх програм підготовки майбутніх юристів в американському та британському досвіді. Закцентовано увагу на особливостях соціально-правової підготовки майбутніх юристів. Соціально-правова підготовка майбутніх юристів передбачає формування системи соціальних та фахових знань та навичок, з-поміж яких важливе значення мають: емпатія, емоційний інтелект, інтерактивна взаємодія, аудитивні навички, самомотивація до професійного розвитку, креативне мислення, навички роботи у міждисциплінарній команді, навички міжкультурної комунікації, здатність працювати під тиском, надійність та самосвідомість, лідерство та ініціативність, комерційна обізнаність, управлінські якості, увага до дрібниць тощо. Проаналізовано подібні та відмінні підходи соціально-правової підготовки майбутніх юристів в британському та американському освітньому просторі. Серед відмінних ознак виокремлено терміни та тривалість навчання; умови вступу на освітні програми; профілізація та спеціалізація освітніх програм; вимоги до ліцензування та акредитації освітніх програм; сертифікація випускників; фінансова підтримка та кредитування навчання здобувачів. Значну увагу приділено практичній підготовці майбутніх юристів. Практична спрямованість юридичної освіти забезпечується освітніми заходами: майстер-класами, тренінгами, вебінарами, практичними семінарами, дискусіями в малих групах, тематичними дослідженнями, онлайн-дослідженнями, які проводять відомі юристи-практики. Наголошено на важливому значенні і ролі юридичних клінік та програм учнівства. Зроблено висновок, що країни прагнуть до уніфікації освітніх і професійних стандартів з підготовки майбутніх юристів на основі розроблення спільних критеріїв у межах міжнародної співпраці.

Посилання

Нагорна, О. О. (2020). Професійна підготовка магістрів міжнародного арбітражу в університетах Великої Британії: теорія і практика. Хмельницький: Термінова поліграфія.

Aiken, J., Wizner, S. (2003). Law as social work. Washington University Journal of Law and Policy, 11, 63–82.

American Bar Association. (2013). Model rules of professional conduct. Retrieved from: http://www.americanbar.org/groups/professional_responsibility/publications/model_rules_of_professional_conduct/model_rules_of_professional_conduct_table_of_contents.html

American Bar Association Task Force on the Future of Legal Education. (2014). Report and recommendations. Retrieved from: http://www.americanbar.org/content/dam/aba/administrative/professional_responsibility/report_and_recommendations_of_aba_task_force.authcheckdam.pdf

Coleman, B. (2001). Lawyers who are also social workers: How to effectively combine two different disciplines to better serve clients. Journal of Law & Policy, 7, 131–158.

Kozakiewicz, J. (2008). Social work and law: A model approach to interdisciplinary education, practice, and community-based advocacy. Family Court Review, 46, 598–608.

Lam, A., Emery, V., Griffin, R., & Saini, M. (2022). Integrating Social Work Within Legal Clinics: An Inter-Professional Perspective to Address Social-Legal Needs. Windsor Yearbook of Access to Justice, 38, 10–29. https://doi.org/10.22329/wyaj.v38.7389

Practical Skills for New Lawyers and Law Students. A Guide to Bar Association Programming in the United States (Compiled by the NABE Task Force on New Lawyers & Law Students) (2021). Retrieved from: https://cdn.ymaws.com/ www.nabenet.org/resource/resmgr/Resources/Practical_Skills_Guide.pdf

Prepare the next generation of lawyers for careers in practice (2021). Retrieved from: https://www.aspiringsolicitors.co.uk/bpp_listings/prepare-the-next-generation-of-lawyers-for-careers-in-practice/

Seven skills for a successful law career (2022). Retrieved from: https://www.prospects.ac.uk/jobs-and-work-experience/job-sectors/law-sector/7-skills-for-a-successful-law-career#attention-to-detail

Spencer, R. (2007). Teaching Law Students to Practice Social Justice: An Interdisciplinary Search for Help through Social Work’s Empowerment Approach. Clinical L Rev, 13, 459.

Stephanie, K. (2015). Boys and others. Social work and law interdisciplinary service learning: Increasing future lawyers’ interpersonal skills. Journal of Teaching in Social Work, 35, 410–424.

The Dallas Bar Association (2021). Retrieved from: http://www.dallasbar.org/ content/law-students-professionalism-program

The Florida State Bar Professionalism Initiative (2022). Retrieved from: http://www.flayld.org/students/LSD/programs/professionalism/

The Virginia State Bar: First Day In Practice Seminar (2021). Retrieved from: http://www.vsb.org/site/conferences/ylc/first-day-in-practice-seminar

Valverde, J. (2018). Preparing Tomorrow's Lawyers to Tackle Twenty-First Century Health and Social Justice. Denv. L. Rev. Issues, 95, 539.

Voyvodic, R., & Medcalf, M. (2004). Advancing social justice through an interdisciplinary approach to clinical legal education: The case of legal assistance of Windsor. Washington University Journal of Law & Policy, 14, 101–132.

Weinstein, J. (1999). Coming of age: Recognizing the importance of interdisciplinary education in law practice. Washington Law Review, 74, 319–366.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

СУТЯГА, О., & ДОВГАНЬ, А. (2022). ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ: АМЕРИКАНСЬКА ТА БРИТАНСЬКА МОДЕЛІ. Comparative Professional Pedagogy, 12(2), 82–90. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-9