CROSS-DISCIPLINARY APPROACH TO PROFESSIONAL TRAINING: INTERNATIONAL EXPERIENCE

Автор(и)

  • IVAN PRYLEPA Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-8

Ключові слова:

міждисциплінарність, міждисциплінарні програми, міждисциплінарний підхід, міждисциплінарна підготовка, програма підготовки

Анотація

У статті розглянуто особливості міждисциплінарних освітніх програм у різних зарубіжних навчальних закладах. Акцент зроблено на реформуванні системи освіти з використанням міждисциплінарної моделі освіти відповідно до міжнародних стандартів та вимог ринку праці. Проаналізовано досвід впровадження міждисциплінарного підходу за різними спеціальностями. Окреслено шляхи вирівнювання додаткових навичок, які не передбачені освітніми програмами, за допомогою міждисциплінарного підходу. Наголошено на важливості використання міждисциплінарного підходу як основної частини міждисциплінарного навчання. Висвітлено необхідність використання міждисциплінарного навчання як невід’ємної частини інноваційних освітніх технологій. Міждисциплінарність описується як один з основних інтегративних методів навчання. Дано чіткі визначення понять міждисциплінарності, мультидисциплінарності і трансдисциплінарності. Проаналізовано міждисциплінарні підходи в освітніх програмах університету Брауна (Род-Айленд, США), Медичної школи Уоррена Альперта університету Брауна (Род-Айленд, США), Віденського університету прикладних мистецтв (Universität für angewandte Wunst Wienst), Технічного університету Копенгагена (Копенгаген, Данія), Гонконзького університету науки і техніки (Гуанчжоу), коледжа Робертса Весліана (Рочестер, штат Нью-Йорк), Гарвардської вищої школи освіти (Кембридж, Массачусетс). Особливу увагу було приділено програмі «Наукові концентрації» (Scholarly Concentrations) – довгостроковій програмі наставництва на основі міждисциплінарного підходу, яка охоплює всі чотири роки навчання в медичній школі Уоррена Альперта. Це факультативний елемент навчальної програми, який надає студентам додаткові можливості для розвитку вмінь та навичок шляхом дослідження, наукових розвідок та позакласної діяльності в одному з дванадцяти напрямів наукової концентрації.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-02

Як цитувати

PRYLEPA, I. (2021). CROSS-DISCIPLINARY APPROACH TO PROFESSIONAL TRAINING: INTERNATIONAL EXPERIENCE. Comparative Professional Pedagogy, 11(2), 75–82. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-8