TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF EDUCATION AND UPBRINGING OF ORPHAN CHILDREN IN CHILDREN’S HOUSES OF THE CHINESE PEOPLE’S REPUBLIC

Автор(и)

  • SVITLANA HRYSHCHENKO T. H. Shevchenko National University “Chernihiv Collehium”
  • IRINA BUZHINA D/Z “K. D. Ushinsky South Ukrainian National Pedagogical University”

DOI:

https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-4

Ключові слова:

діти-сироти, освіта, виховання (моральне, трудове, патріотичне, естетичне), дитячі будинки, обов’язкова дошкільна освіта, початкова освіта, неповна й повна середня школа

Анотація

У статті проаналізовано тенденції розвитку освіти і виховання дітей- сиріт в дитячих будинках сучасного Китаю. Провідними дослідниками визначено, що дитячі будинки є основною формою закладів соціального піклування про дітей-сиріт та їхньої освіти й виховання у Китаї. Більшість дитячих будинків у містах мають у своєму складі кілька відділень: будинок дитини (для дітей від 0,3 до 3 років), дитячий будинок (діти від 3 до 14 років), відділення для інвалідів і будинок престарілих. Освітня система Китаю складається з обов’язкової дошкільної освіти, початкової освіти, неповної й повної середньої школи, вищої школи, вищої освіти. Всі рівні освітньої системи для дітей-сиріт безоплатні в Китаї. Також діти-сироти мають право отримати той рівень освіти, який для них потрібний за віком. В 2004 році прийнято «Закон про обов’язкову 9-річну освіту» в Китаї. Організація освітнього і виховного процесів у освітніх закладах для дітей-сиріт йде відповідно до норм і за програмами, розробленими відповідними Міністерством та відомствами для загальноосвітніх шкіл. У статті доведено, що основна увага в країні приділяється саме вихованню, а не навчанню, оскільки пріоритетом все ще залишається оволодіння переважною кількістю населення робітничими професіями. Мета статті – теоретично проаналізувати тенденції розвитку освіти і виховання дітей-сиріт в дитячих будинках Китайської Народної Республіки. Унаслідок аналізу праць зарубіжних та вітчизняних науковців можемо констатувати, що основними тенденціями утримання, освіти та виховання дітей-сиріт в сучасному Китаї є адаптація до суспільного укладу Китаю, контролю діяльності освітніх закладів з боку держави, проведення відповідної до віку дітей-сиріт діяльності в дитячих будинках, створення умов освіти дітей-сиріт відповідно віку, сприяння ідеологічному, моральному, патріотичному, економічному вихованню.

Посилання

Van Sjujetaj. (2006). Uznat’ drugoj Kitaj (Fasjan’ lin i gje Chzhungo). Pekin: Chzhungo danan’ chubanynje. 315 s.

Dzhghun, N. M. (2012). Pidghotovka majbutnikh uchyteliv do vykhovnoji roboty v universytetakh Kytajsjkoji Narodnoji Respubliky: dys. na zdobuttja nauk. stupenja kand. ped. nauk za spec. 13.00.03 – teorija i metodyka profesijnoji osvity. Kharkiv. 243 s.

Jevtukh, M. B., Nosko, M. O., Ghryshhenko, S. V. (2016). Socialjna robota v zarubizhnykh krajinakh: navchaljnyj posibnyk. Vydannja drughe, dopovnene ta pereroblene. Kyjiv: SPD Chalchynsjka N.V. 169 s.

Kalashnyk, L. S. (2014). Systema socialjnogho pikluvannja pro ditej syrit u KNR: monoghrafija. Kharkiv: FOP «Roghozhnykov O.V.». 282 s.

Kalashnyk, L. S. (2013). Orghanizacijni aspekty pedaghoghichnogho ta socialjnogho pikluvannja pro ditej-syrit u KNR. Novyj Koleghium, 1, 35–38.

Kalashnyk, L. S. (2012). Pedaghoghichno-pravovi zasady instytutu socialjnogho pikluvannja pro ditej-syrit v KNR. Teorija i metodika pedagogicheskoj raboty, Odessa, 77–89.

Tyrkalova, O. (2020). Shkiljna osvita v Kytaji ta cikavi fakty pro neji. URL: https://buki.com.ua/news/shkilna-osvita-v-kytayi-ta-tsikavi-fakty-pro-neyi/.

Chomu kytajsjki dity naj’uspishnishi? (2020). Shkola ranok. URL: https://ranok- school.com/2020/01/15/chomu-kytajski-dity-najuspishnishi/.

Lian, K. (2010). New Law Supports Family Planning. Beijing Review, 7, March, 17–20.

Wang, Yitao. (2008). Rural education and Social.Mobility of the Peasants: a case study in Yigxiang. Qingdao, Social Sciences Academic Press. 288 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-02

Як цитувати

HRYSHCHENKO, S., & BUZHINA, I. (2021). TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF EDUCATION AND UPBRINGING OF ORPHAN CHILDREN IN CHILDREN’S HOUSES OF THE CHINESE PEOPLE’S REPUBLIC. Comparative Professional Pedagogy, 11(2), 41–47. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2021-11(2)-4